Electrolux treedt als concern op de voorgrond
 
De Zweedse multinational Electrolux, wereldmarktleider op het gebied van Elektrische apparaten, onthulde onlangs een nieuwe merkenstrategie voor haar merkenportfolio op het gebied van tuinmachines. Deze nieuwe strategie is onderdeel van een langetermijn strategie voor alle merken binnen de Electrolux Groep, zowel op het gebied van outdoor- als indoorproducten.
De merken - Flymo, Partner, McCulloch, Husqvarna en Jonsored - van het concern zijn bij veel mensen goed bekend. Electrolux is ook een dominante speler op de markt van groenonderhoudsmachines voor zowel particuliere als professionele gebruikers. Toch weten weinigen dat de Elctrolux Groep schuilt achter deze merken.
In de nieuwe Power Branding Strategie wordt de merknaam Electrolux zichtbaar verbonden aan de huidige grote merknamen. Middels het logo, de producten en in alle uitingen wordt gecommuniceerd dat Electrolux de drijvende kracht is achter deze merken. Hiermee wil het Zweedse concern haar toonaangevende positie als wereldmarktleider in deze productcategorieën duidelijk maken. 'Ons doel is om de bestaande merken samen te brengen via de naam Electrolux om zo een sterke eensgezinde familie te vormen, met behoud van en voortbouwend op de sterke punten die elk individueel merk op zijn eigen manier succesvol maakt. In de markt hebben Flymo, Partner en McMulloch elk hun eigen kracht als merk en we blijven daarop voortbouwen, terwijl we die tegelijkertijd ondersteunen met de mondiale kracht van het Electrolux concern', aldus Kees van Opdorp, algemeen directeur van Electrolux Outdoor Products bv.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2002 - september | Pagina(s) 11
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken