'Vermist' Boretti fornuis terecht
 
Boretti waagde zich begin juli aan een staaltje guerillamarketing. Via de mail circuleerde een bericht, vergezeld van satelietfoto's, waarin melding gemaakt werd van de vermissing van een knaloranje fornuis.
 
Het verzoek luidde vooral foto’s en video’s te maken van het fornuis, waarop kok John, verantwoordelijk voor de ‘verdwijning’, hapjes bereidde. Volgens het bericht zou het fornuis op bepaalde tijden op drie locaties in Nederland te vinden zijn.

Missie volbracht
Doel van de actie was het testen van guerilla marketing, leuke content schieten voor YouTube en de Oranje lijn Outdoor Kitchens promoten, om daarmee aan te geven dat Boretti alle producten in alle kleuren kan leveren. Bedenker Thom van der Veen, marketeer voor Boretti: “Met Nederland op weg naar de finale wilden wij een oranje lijn gaan uitbrengen van onze Outdoor Kitchen Da Vinci. Dit was een idee van onze sales officer Patrick Willemsen. Voor mij was het toen één plus één is twee en ik heb de actie voorgesteld aan onze directie, die het meteen goedkeurde. Dankzij geweldig optreden van mijn collega's op de marketing afdeling en ook onze logistic manager stonden wij twee dagen later met het fornuis op de Dam, in het Vondelpark en op het strand bij Zandvoort.” Voor een eerste guerilla actie is Thom positief over het resultaat. “Onze online achterban op social media is nog niet bijster groot,maar toch bleek dat de actie en het filmpje redelijk vaak bekeken waren. Het was voor ons allemaal leerzaam.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2010 - juli | Pagina(s) 12
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken