Start Jysk prijzenoorlog in wonenbranche?
 
Deense keten stelt 'dat Nederlanders te veel betalen voor woonproducten'
Nederlanders betalen te veel voor hun woninginrichting. De Deense woongigant Jysk zet in Nederland een nieuwe stap door als eerste woonwarenketen massaal haar prijzen te verlagen. Vanaf maandag 8 februari kan iedereen goedkoper nieuwe meubels aanschaffen.
 
Ruim 1.250 artikelen worden blijvend goedkoper. Jysk opent op dit moment twee tot drie winkels per week wereldwijd, in Nederland minimaal 1 per maand. Binnenkort gaat de 1.600e winkel open. Doordat het Deense concern steeds meer winkels opent, grotere inkoopvolumes en toenemende verkoopresultaten ziet, kunnen de prijzen zo spectaculair verlaagd worden. Gemiddeld zullen de prijzen in Nederland met 10 oplopend tot 50 procent verlaagd worden.

Lagere prijzen
Margret van den Broek, sales & marketing coördinator van Jysk Nederland: "Wij blijven onze klanten de beste kwaliteit bieden, voor nog scherpere prijzen. De financiële crisis en de toegenomen focus op prijs door consumenten heeft de retailmarkt verscherpt. Het is gezond om goede concurrentie te hebben, maar wij zijn klaar om te vechten en onze klanten de beste prijzen te geven. Daarom hebben we zoveel producten goedkoper gemaakt.”

De woonretailsector staat door de recessie behoorlijk onder druk. De omzetten van de winkels daalden in de eerste drie kwartalen van 2009 met gemiddeld 15 procent, maar dat heeft tot nu toe nauwelijks tot een sanering van ‘winkeldeuren’ geleid. Jysk lijkt door het verlagen van de prijzen de markt verder onder druk te willen zetten, net zoals AH enkele jaren geleden de prijzenoorlog in de supermarktsector startte.
 
 
◀ Terug Delen
 
WTM• Woon Trend Magazine | 2010 - februari |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken