Recessie treft ook Ferney Group
 
In 2009 is bij Ferney Group voor het eerst in haar bestaan het inkoopvolume afgenomen en werd het jaar afgesloten met een totale omzet van ? 191 miljoen. De afname ten opzichte van 2008 bedroeg
16 procent. Het effect van de recessie op de bouw is belangrijkste oorzaak van deze daling. Daarnaast heeft het ?ontvoorraden? door de leden een duidelijke invloed gehad. De omzet in de private labels Ironside, Kelfort en Oxloc hadden in 2009 duidelijk minder te lijden van de recessie.
In het afgelopen jaar namen de diverse marketing activiteiten weer een belangrijke plaats in; zo werd het aantal ?shop in de shops? sterk uitgebreid. Inmiddels zijn er 18 Kelfort Centers operationeel en drie nieuw ontwikkelde Ironside Centers. De positie in België werd versterkt met het lidmaatschap van Lecot dat samen met Raedschelders ruim 20 vestigingen heeft in geheel België.
Voor 2010 verwacht Ferney, op basis van de vooruitzichten in de bouw, nog geen duidelijk herstel. De marketing ondersteuning van de leden gaat onverminderd door en op korte termijn zal het huidige automatiseringssysteem worden vervangen door SAP.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2010 - januari |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken