De R is in de maand
 
Column Management
Terwijl de hele wereld zich al heeft ondergedompeld in de voorzorgsmaatregelen, probeer ik me voor te stellen hoe zo?n griepperiode eruit moet zien. Het is al even door mijn hoofd gegaan dat de grieppandemie al volop zijn werk doet. Hoe ik daarbij kom? De afgelopen twee weken heb ik pas een keer in een file gestaan. Bij de ANWB en de Verkeersinformatiedienst houden ze het op de economische recessie. Zou het niet al een voorteken zijn van de griep? Als je nu belt met een huisarts dat je je niet lekker voelt, is het antwoord steevast: ?blijf zes dagen binnenshuis, heb geen onnodig contact met anderen en was je handen tot dat je een ons weegt?. Zou de griep stiekem al in augustus zijn neergestreken in het land? De winkelstraten waren leeg en de omzetten bleven achter. Stel je het toch eens voor dat de griep gigantisch zou toeslaan. Een op de drie mensen ziek thuis, natuurlijk niet allemaal tegelijkertijd, maar toch. Minder mensen in de file, maar ook minder mensen in de winkelstraten en dus in uw winkels. Voor uw personeel geldt natuurlijk hetzelfde dus voor de bezetting hoeft het niet per definitie het allergrootste probleem te zijn, maar voor de omzet wel. Maar welke maatregelen kunt u nemen om de omzetderving op te vangen? Voor het eigen personeel kunt u natuurlijk allerlei zaken ondernemen. Ik weet dat velen dat ook al hebben gedaan al dan niet via de brancheorganisaties. Ook wij hebben op kantoor alle maatregelen genomen die genomen moesten worden. En ik kan u zeggen we zijn niet de enige, volgens mij is er zelfs een hele griepbusiness ontstaan. Wij bestellen bij Albert.nl en dat doen blijkbaar nog veel meer. Papieren droogdoekjes zijn uitverkocht en we hebben de eerste twee weken na de vakantie gebruik moeten maken van een blok Unicura zeep. Ik wist niet eens meer dat het nog bestond, vanochtend kwam dan eindelijk weer het pompje binnen.
RRRRR, ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, de griep is al afgewaardeerd en wellicht leidt de tsunami aan publiciteit van de overheid tot het gewenste effect minder grieppatiënten. En ondertussen is het voor diegene die in zeep en papieren doekjes zitten een echte grrrroei business.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2009 - oktober | Pagina(s) 13
Categorie: Management, Economie, Retail
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken