Professional en inspiratie als kans
 
Inspiratie, deskundig personeel en meer focus op de professionele klant. Dat zijn drie grote kansen voor de doe-het-zelfbranche, zo concluderen de onderzoekers van Qudata en Van Es Marketing Services in het ?Marketingrapport DHZ-branche 2009?. De dreiging komt vooral van de economische onzekerheid, de onder druk staande marges en de branchevreemde aanbieders zoals supermarktketens die doe-het-zelfartikelen gaan aanbieden.
In het rapport is de totale doe-het-zelfmarkt onderzocht. De groeiende behoefte aan one-stop-shopping biedt kansen voor de bouwmarkten, maar de kleinschalige breedpakketzaken, ijzerwaren en verfspecialisten hebben dit voordeel niet. Zij moeten zich vooral op gebied van service en uitstraling onderscheiden, zo blijkt uit het onderzoek.
Meer informatie over het onderzoek vindt u op www.karweimanagement.nl
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2009 - april | Pagina(s) 6,7
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google