Black & Decker en Bison scoren als merk
 
Black & Decker en Bison zijn merken die de Nederlandse consument niet graag mist. Dat blijkt uit het onderzoek 'EURIB Top-100 van Onmisbare Merken'.
 
Bison is het sterkste lijm- en kitmerk van Nederland, zo blijkt uit het onderzoek. 32 procent van de Nederlanders geeft aan niet zonder Bison te kunnen. In de categorie Doe-het-zelf neemt het merk uit Goes daar een tweede plek in. Gereedschappenfabrikant Black & Decker komt als sterkste merk uit de bus. Overall neemt Bison plaats 240 in en laat daarmee ruim 1000 Europese merken achter zich.
Sjef Christiaansen, directeur van Bison International is bijzonder opgetogen over de uitkomsten van het onderzoek. "De tweede plaats in het segment Doe-het-zelf is een bijzondere prestatie. We maken low interest producten. Dat wil zeggen: lijmen en kitten zijn vooral noodzakelijke producten voor veel mensen. Niet trendy, niet hip en niet statusbevorderend. Dan is het toch een compliment: zo veel mensen die Bison noemen als onmisbaar doe-het-zelf merk."

Onmisbaarheid
Voor de 'EURIB Top-100 van Onmisbare Merken' draait het niet zo zeer om hoe bekend een merk is. De vraag is in hoeverre mensen het jammer zouden vinden dat een merk zou verdwijnen; de onmisbaarheid. EURIB (European Institute for Brand) ondervroeg daarvoor ruim 1000 consumenten over 1327 merken. De onmisbaarheidsscore van Bison was 32 procent. En daarmee scoort het Zeeuwse merk hoger dan bijvoorbeeld Amstel (31), Omo (26), Nescafé (22) of Tempo Team (10 procent). Van alle merken scoorden HEMA (81), Blokker (77) en Kruidvat (74 procent) het hoogst.
Het volledige rapport is in te zien op www.eurib.nl.
 
 
◀ Terug Delen
 
KlusPro | 2008 - november |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken