Klusbedrijven houden imagoprobleem
 
Klusbedrijven komen maar moeilijk af van het slechte imago dat deze bedrijven al enige tijd hebben. Onder een representatieve steekproef van 35 typen organisaties uit de bouwkolom is naar voren gekomen dat architecten het meest positieve en klusbedrijven het minst positieve imago hebben in de bouw. Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 1000 medewerkers uit de bouwsector.
Architecten worden door 15 procent van de respondenten genoemd als de partij met het meest positieve imago in de bouw. Daarnaast scoren ook de aannemers B&U (7%) ingenieurs (6%) en bouwmaterialen handelaren (6%) goed in deze top-10. De stukadoors zijn dit jaar nieuw in de top-10. Dit jaar dicht 5% van de personen die in de bouw werkzaam zijn hen het beste imago toe.
De klusbedrijven worden door maar liefst 21 procent van de respondenten genoemd als de partij met het minst positieve imago. Vorig jaar hadden de klusbedrijven met 22 procent ook het minst positieve imago in de bouw en heeft dat dus in het relatief korte tijdbestek van een jaar nog niet kunnen verbeteren.

Lees het uitgebreide artikel op www.kluspro.nl

Een mogelijke verklaring voor het imago van de klusbedrijven kan zijn het feit dat zij zich aan het einde van de bouwkolom bevinden. De werkzaamheden die zij uitvoeren hebben betrekking op de afbouw van een pand. Hier zijn eventuele fouten het meest zichtbaar aanwezig.
De groep klusbedrijven wordt op afstand gevolgd door de project ontwikkelaars (11%). De stukadoors staan op de gedeelde derde plaats met (7%) Opvallend is dat de aannemers B&U door 7% van de respondenten worden gezien als de partij met het minst positieve imago terwijl de aannemers B&U een tweede plaats bezetten bij de top 10 van de partij met het meest positieve imago.
 
 
◀ Terug Delen
 
KlusPro | 2008 - augustus | Pagina(s) 1
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken