De Binnenhuisadviseurs in tegenaanval
 
Bouwmarkten blijken grote concurrent
De traffic moet omhoog bij de winkeliers van De Binnenhuisadviseurs. Het aantal contactmomenten is drastisch uitgebreid. Dit als antwoord op de bouwmarkten die op woonwarenhuizen gaan lijken.
 
De Binnenhuisadviseurs bestaat ruim veertien jaar. Maarten Kop stond aan de wieg van de succesvolle marketinggroep die gezamenlijk de promotie doet met folders, internet en advertenties. De groep werkt met vaste A-merkleveranciers zoals Parade, Bonaparte, Cotap, Forbo, Luxaflex, Kobe, Artelux en het private label Multisol. De winkeliers zijn sterk in advies, service en maatwerk.

Campagne
"We kwamen er echter achter dat vijf folders per jaar niet genoeg traffic in de winkels oplevert. Een klant koopt gemiddeld eens in de zeven jaar woningtextiel en dan willen we er zeker van zijn dat ze bij ons in de winkels komen. Daarom is het aantal contactmomenten met de klant drastisch verhoogd," verklaart Judith van den Berg namens De Binnenhuisadviseurs. Het marketingconcept bestaat uit een samenspel tussen internet, brievenbusreclame, krantenreclame en winkelpresentaties. "Zo hebben we dit jaar tien folders, direct mailacties voor bestaande klanten, persberichten en advertenties voor plaatselijke kranten, een bijna maandelijkse verfrissing van de internetsite met email-acties en een google adword-campagne. Dit wordt in de winkels ondersteund met in-store materialen als posters, banieren en showbanen. Als klap op de vuurpijl hebben we in het voorjaar weer onze Woonimpressie uitgegeven. Dit 120 pagina's tellend woonmagazine wordt veel gebruikt voor direct mailacties en als toonbankexemplaar om klanten iets moois mee naar huis te geven."

Toekomst
De Binnenhuisadviseurs ziet de toekomst niet somber in. "We hebben wel het probleem in de woningtextielbranche erkend: er is al geruime tijd weinig traffic in de winkels. Het aantal orders daalt, maar de orders op zich worden steeds groter. Ook zien we een opmars van bouwmarkten die meer en meer op woonwarenhuizen gaan lijken en die iedere week met een folder in de brievenbus komen. Om hier een goed antwoord op te geven, bieden we onze leden een compleet pakket marketingtools. Met een gezamenlijke formule als De Binnenhuisadviseurs, die zich richt op de grotere textielzaken met een omzet van meer dan 800.000 euro per jaar, kun je beter concurreren en jezelf beter onderscheiden. De leden vormen een landelijk netwerk van interessante collega's die elkaar regelmatig treffen en die relevante bedrijfsinformatie uitwisselen."
Bron: Woonspot
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2008 - november |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken