Klusser laat folder links liggen
 
Aannemers en klusbedrijven halen steeds meer informatie van internet. Waren de productfolders in 2004 nog de belangrijkste bron om op de hoogte te blijven van algemene marktontwikkelingen op het gebied van ramen, deuren en kozijnen, anno 2008 is internet dé informatiebron. Dat blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 100 klusbedrijven en aannemers uit de bouwsector.
Behalve internet blijven ook sponsored magazines een belangrijke bron van informatie. Dit zijn magazines die door de fabrikanten van ramen, deuren of kozijnen zelf worden uitgegeven. Middels deze magazines verkrijgen 31 procent van de aannemers en klusbedrijven hun informatie. Internet is goed voor een aandeel van 39 procent.
Opvallend is vooral de terugval die de productfolders als informatieverstrekker maken. In 2004 was dit namelijk nog veruit de meest gebruikte bron met 32 procent. In 2008 noemt nog maar 10 procent de productfolders als informatiebron. Ook wordt er minder gebruik gemaakt van de vaktijdschriften als informatiebron ten opzichte van vier jaar geleden. Deze daling vindt voornamelijk onder aannemers plaats.

Marketing
Een mogelijke verklaring voor de verschuiving ligt in het feit dat de grootste fabrikanten in deze markt hun marketing en services enorm hebben uitgebreid. Folders zijn vervangen door maandelijkse nieuwsbulletins die vaak ook online gelezen kunnen worden. Daarnaast is het aanbod van informatie op de websites van deze bedrijven sterk uitgebreid. Van de producten die men verkoopt is vaak de technische documentatie op de site te downloaden.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2008 - oktober | Pagina(s) 6,7
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken