Kwaliteitstraject werpt z'n vruchten af
 
Consumenten die niet tevreden zijn over de kwaliteit van het uitgevoerd werk door een AF-erkend onderhoudsbedrijf, kan een technisch inspecteur op de stoep verwachten. Dit is het gevolg van de introductie van een online klantentevredenheidsonderzoek voor de AF-erkende bedrijven.
Het is het eerste klantentevredenheidsonderzoek in de schilders-, glaszet- en onderhoudsbranche dat digitaal en kosteloos voor de erkende onderhoudsspecialisten wordt verzorgd.
Klanten kunnen alleen meedoen door het invoeren van een unieke code die zij verkrijgen van het bedrijf bij de factuur naar aanleiding van de opdracht. Deze codes zijn gekoppeld aan de bedrijven zodat de bedrijven elke moment van de dag hun eigen scores kunnen inzien. De klant bepaalt zelf welke privé-gegevens hij vrijgeeft. Wanneer de klant na oplevering toch ontevreden blijkt over de kwaliteit van het uitgevoerd werk, dan krijgt de bedrijfsleiding dat meteen per e-mail door en kan er actie worden ondernomen. Bij blijvende ontevredenheid kan door de Stichting AF snel een technisch inspecteur van het onafhankelijke Verf Advies Centrum ingeschakeld worden.

Lees het uigebreide artikel op www.kluspro.nl

Minste klachten
Deze methodiek van kwaliteitsmanagement heeft de afgelopen jaren z'n vruchten bij de Stichting AF wel afgeworpen. Het aantal onopgeloste klachten waarvoor de Geschillencommissie voor Consumentenzaken nog wordt ingeschakeld is spectaculair gedaald (van 100 in 2002 naar slechts de verwachtte 25 in 2008). Hiermee behoort de schilders-, glaszet en onderhoudsbranche tot de vijf branches waarover de minste klachten bij de SGC binnenkwam.
De introductie van deze nieuwe klantentevredenheidsmeting ging gepaard met een grootschalige reclamecampagne waarbij bussen, radio en tijdschriften worden ingezet. Tevens is het aangegrepen om het logo van de AF-erkende onderhoudspecialisten te vernieuwen.
De AF-Erkenningsregeling is een initiatief van FOSAG, ondernemersorganisatie voor de schilders-, onderhouds- en metaalconserverings, en glaszetbranche. In totaal zijn er in Nederland ruim 1.550 bedrijven aangesloten.
 
 
◀ Terug Delen
 
KlusPro | 2008 - oktober |
Categorie: Management, Adviezen
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken