Prijs voor advertentie Gamma
 
Het feministische tijdschrift Opzij heeft bouwmarktketen Gamma onderscheiden voor de meest emancipatoire reclame. Het gaat om een advertentie waarin een volledig roze gedocreerde Oval Office in het Witte Huis is afgebeeld, geproduceerd door reclamebureau Ubachs Wisbrun/JWT.
 
Opzij-hoofdredacteur Margriet van der Linden reikte de Gouden Meetlat 2007/2008 uit aan het reclamebureau Ubachs Wisbrun/JWT dat de advertentie heeft gemaakt. De betreffende reclame werd gepubliceerd in het meinummer van het tijdschrift. De Gouden Meetlat wordt sinds 2000 jaarlijks uitgereikt.
De tweede prijs ging naar het biermerk Amstel, dat een onderuitgezakte man op de bank een biertje laat drinken dat is geserveerd door zijn vrouw op hoge hakken. ?Dit is toch niet meer van deze tijd?, vond Amstel in de advertentie. De Koninklijke Landmacht en Mercedes Benz vielen ook in de prijzen.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2008 - oktober |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken