Reclame en service als wapen tegen omzetdaling
 
Ondernemers in de doe-het-zelfbranche willen meer geld uitgegeven aan reclame en de service verder verbeteren om zo de terugloop van de omzet tegen te gaan. Dat blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder 100 eigenaren en managers van doe-het-zelfzaken.
 
Ruim éénderde van de doe-het-zelfzaken met een omzetdaling is afgelopen maanden al meer reclame gaan maken. Uit het onderzoek blijkt dat bij 22 procent van de ondervraagden de omzet is gedaald. Vooral de verkoop van elektrisch gereedschap en hout is teruggelopen. 28 procent meldt echter een stijging, waarbij vooral de verkoop van verf het goed doet.
Winkels die de omzet hebben zien dalen proberen op verschillende manieren het tij te keren. Zo?n 34 procent doet al meer aan promotie en reclame, 6 procent heeft het serviceniveau verhoogd, terwijl eenzelfde percentage de winkel is gaan verbouwen.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2008 - september |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken