Karwei zoekt vrouwen op
 
Karwei introduceert begin juni ZieZo, een magazine speciaal gericht op vrouwen. In een oplage van 1,5 miljoen exemplaren moet het klusmagazine vrouwen inspireren en motiveren om te gaan klussen. Volgens Karwei pakken steeds vaker vrouwen het gereedschap op om te klussen. 'Het ontbreekt vrouwen vaak aan kluskennis en -ervaring. Daardoor denken zij vaak dat zij bepaalde klussen niet aankunnen. Dat is de reden dat wij een vrouwenklusblad op de markt brengen', zegt Harm-Jan Stoter, die ad interim verantwoordelijk is voor Karwei.
 
ZieZo geeft volgens de bouwmarktketen handvatten voor diverse doe-het-zelf klussen in en om het huis, alles in maximaal zes stappen en ondersteund met inspirerende foto's. Bovendien bevat elke klus een handig boodschappenlijstje en een duidelijk stappenplan. Elk nummer van het vrouwenklusmagazine -het verschijnt vier keer per jaar- heeft een hoofdthema, een 'hoofdklus' gelinkt aan het seizoen, een trend of actualiteit op klusgebied. Daarnaast biedt het magazine persoonlijke kluservaringen van vrouwen, uitleg over (basis)gereedschap en sfeerimpressies van het eindresultaat, bijvoorbeeld een opgeknapte badkamer of een nieuw terras in de tuin.
Uit onderzoek van Karwei is gebleken dat vrouwen bepaalde klussen nu niet zelf doen, maar dat wel graag zouden willen. Verder blijkt dat televisie een belangrijke inspiratiebron is voor klussen, maar bijna 75 procent van de ondervraagde vrouwen geeft aan dat zij ook een klusmagazine voor vrouwen zou lezen en gebruiken.

Top-5 klussen
Onderzoek wijst uit dat vrouwen een top-5 hebben van klussen die ze graag zelf zouden willen doen, als ze de juiste informatie hiervoor zouden hebben: een vloer leggen komt op de eerste plaats, de tuin bestraten staat op pleaats twee, zelf stuken op drie, behangen op vier en de badkamer verbouwen completeert de top-5.
De klussen die vrouwen nu vooral oppakken, zijn veelal decoratieve klussen en verfwerkzaamheden. 'De wil van de vrouw om te klussen is er zeker, maar zij moet het gewoon ook gaan doen. Daarom is het nodig dat de klus begrijpelijk, overzichtelijk en bovendien leuk is. ZieZo beschrijft alle klussen stap voor stap en laat vooral ook het eindresultaat zien. Zo zie je waar je het voor doet.', aldus Harm-Jan Stoter, algemeen directeur Intergamma en ad interim formuledirecteur Karwei.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken