Winkeliers scoren met het EK
 
Niet alleen supporters, maar ook Nederlandse winkeliers kijken reikhalzend uit naar de start van het Europees Kampioenschap voetbal. Bij goede prestaties van het Nederlands Elftal kan de Nederlandse detailhandel een omzetimpuls van meer dan 100 miljoen euro verwachten.
 
De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) schat de extra omzet van het aanstaande Europees Kampioenschap voetbal voor non-food artikelen op 70 tot 80 miljoen euro. 'Samen met de verwachte extra omzet van food artikelen (45 miljoen euro) in supermarkten kan het EK voetbal een omzetimpuls van 125 miljoen euro voor de detailhandel betekenen', aldus Henk Kok, directeur van de Raad Nederlandse Detailhandel.
De voetbaltoernooien in 2000, 2004 en 2006 leverden Nederlandse winkeliers 8 tot 13 procent extra omzet op. Winkeliers verkochten vanzelfsprekend oranjeartikelen. Oranje pruiken, schmink, toeters, bellen, supportersvlaggen, T-shirts, voetbaldoelen, oranje voetballen, voetbalboeken en EK Cd-singles deden het goed.

Veel meer producten blijken rond een voetbaleindtoernooi extra populair. Verkopers verwachten deze weken veel meer beertenders, plasma- en breedbeeld LCD televisies en frituurpannen dan normaal te verkopen.
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Evenementen, Retail
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken