Vertrouwen consument vrijwel gelijk
 
Het vertrouwen van de consument is, na een scherpe daling in februari, nagenoeg gelijk gebleven. De indicator steeg licht, van -10 in februari naar -9 in maart. Over het economisch klimaat waren consumenten iets minder somber dan in februari. In maart kwam de deelindicator uit op -20. Dit heeft vooral te maken met het minder negatieve oordeel over de economie in de komende twaalf maanden. Over de afgelopen twaalf maanden waren consumenten slechts een fractie minder somber.
Net als in de voorgaande maand is de koopbereidheid onder consumenten in maart licht afgenomen. De oorzaak hiervan is dat men de tijd nog niet rijp acht voor grote aankopen. In twee maanden tijd daalde de indicator met 10 punten naar een waarde van -3. Over de eigen financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden zijn consumenten echter minder negatief geworden. De komende twaalf maanden ziet de consument een fractie somberder in dan vorige maand.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2008 - maart | Pagina(s) 9
Categorie: Economie, Management
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken