Domotica steeds belangrijker in badkamers
 
Sanitair Monitor ziet doorbraak
Domotica is één van de trends op de sanitairmarkt die volgens installateurs en detaillisten steeds belangrijker worden, zo constateert USP Marketing Consultancy in haar Sanitair Monitor 2007. Sensoren en op afstand bedienbare producten zullen doorbreken binnen de badkamerproducten, zo verwachten de respondenten.
 
USP Marketing Consultancy, dat in opdracht van Bouwkennis afgelopen jaar ruim 750 enquêtes afnam, omschrijft domotica als 'beweging door elektronica', oftewel: alle mogelijkheden om automatisch allerlei dingen in te stellen of van afstand in werking te stellen. Op badkamergebied denken de ondervraagden onder meer aan sensoren voor verlichting in de badkamer, vloerverwarming en op afstand bedienbare sanitairproducten. Vergeleken met 2005 is volgens de respondenten domotica al veel meer doorgedrongen in de badkamer. 'Gaf in 2005 nog 41 procent aan dat domotica in de badkamer was doorgedrongen, in 2007 was dat al ruim de helft (54 procent)', zo meldt Bouwkennis. 'Tegelijkertijd is het percentage dat het hier niet mee eens is afgenomen naar 37 procent.' Met name ook de ondervraagde detaillisten onderstrepen deze ontwikkeling; bij hen geeft eveneens 54 procent aan dat domotica in opmars is binnen de badkamer. En 55 procent van hen verwacht dat dit nog zal toenemen. Slechts zeven procent verwacht dat domotica nu en in de toekomst geen rol zal spelen in badkamers. Informatie over de Sanitair Monitor is verkrijgbaar bij USP Marketing Consultancy: www.usp-mc.nl.
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2008 - januari | Pagina(s) 6,11,12
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken