Kirsten Vonk, public relations-manager Intratuin
 
10 vragen aan?
Als eerste retailketen in Nederland introduceert Intratuin haar eigen merk buitenplanten: planten met een sterke Intratuin-kwaliteit én een goede prijs. Tot op heden waren planten merkloos, waardoor het moeilijk was om de kwaliteit ervan te bepalen. Het Intratuin-huismerk vaste planten, sierstruiken en rozen, zo benadrukt de organisatie, brengt de klant gegarandeerd veel plezier. Ditmaal zijn de 10 vragen voor Kirsten Vonk, pr-manager bij Intratuin.
 
1.   Wat was uw eerste (bij)baan?
'Tijdens mijn opleiding (Hotelschool) heb ik veel in de horeca gewerkt, maar ik heb ook regelmatig geholpen in de drukkerij van mijn vader.'
 
2. Wat is het leukste onderdeel van uw werk?
'Met een team medewerkers brainstormen over nieuwe activiteiten.'
 
3. En het vervelendste?
'Mijn talent ligt niet in de administratieve hoek.'
 
4. Wat moet in de sector veranderen?
'We zouden een professionaliseringsslag kunnen maken als onze branche net zo goed in kaart zou worden gebracht als bijvoorbeeld de foodbranche.'
 
5. Wat moet er absoluut blijven?
'Het persoonlijk contact met de consument in de winkel. Veel informatie is te vinden op internet, folders, etc. maar niks gaat boven het 1 op 1-contact.'
 
6. Wat is de beste introductie van het afgelopen jaar?
'Waar ik echt trots op ben is onze private label-lijn (o.a. gereedschap, diervoeders, grondproducten) met in het bijzonder het (unieke) groenconcept.'
 
7. Wie is de beste in uw sector?
'Ik zou veel mensen te kort doen als ik slechts één persoon zou noemen. Ieder mens en elk bedrijf is ergens uniek in.'
 
8. Hoe houdt u zich op de hoogte van noviteiten en acties?
'Tijdschriften, vakbladen, beurzen maar vooral ook gesprekken met stakeholders.'
 
9. Wat wordt de belangrijkste brancheontwikkeling voor de komende 5 jaar?
'Wat mijns inziens voor alle branches geldt is duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar ook een belangrijke ontwikkeling is entertainment in de winkel.'
 
10. Houdt u zelf ook zo van klussen? En wat is uw laatste wapenfeit?
'Het veranderen en verfraaien van het huis en de tuin geeft mij energie. De afgelopen tijd heb ik vooral in de tuin geklust.'
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2007 - mei | Pagina(s) 10
Categorie: Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken