Commercieel directeur Praxis krijgt 'standaardwerk' cadeau
 
De marketingwereld heeft er een nieuw 'standaardwerk' bij: The Trade Marketing Dimension, geschreven door Ron Cijs (directielid Pluspoint) en Herwin van den Berg (marketingdirecteur Heineken). Zoals de titel aangeeft, is het boek specifiek bedoeld voor trade marketeers, die hiermee beschikken over het eerste doorwrochte studieboek over het werkveld. Het boek werd bij de presentatie onder andere overhandigd aan Rob Klifman, commercieel directeur van Praxis.
 
Klifman kreeg het boek overhandigd pal na het congres What's going on in Retailing, dat 25 april in Nieuwegein werd gehouden. Ook de dhz-sector kan beslist profiteren van deze nieuwe publicatie, vindt Klifman, want het denken in categorieën staat in de branche nog duidelijk in de kinderschoenen. De sector is eigenlijk nog te veel gefocust op productdenken en weet nog onvoldoende van het aanbod in relatie met de betekenis van de formule. Dit boek kan daar zeker aan bijdragen, meent de commercieel directeur.
Programmamanager Marketing SRM en columnist Max Kohnstamm was verzocht om de eerste recensie in het openbaar uit te spreken. Het is opmerkelijk, vindt hij, dat 70 procent van de aankoopbeslissingen op de winkelvloer wordt genomen, terwijl het begrip trade marketing nauwelijks is terug te vinden in de huidige marketingtheorie. 'Alle marketingboeken doen alsof trade marketing niet bestaat.'
Het boek is verschenen in het Engels.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2007 - mei | Pagina(s) 9
Categorie: Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken