Erbi toont werkbladen op de 'catwalk'
 
Caesarstone groeit naar 100.000 meter productie
Werkbladen zijn zodanige designproducten geworden, dat Erbi er tijdens haar 'verjaardagsfeestje' voor koos om ze letterlijk als in een modeshow op de 'catwalk' te tonen. De gehele showroom in Alphen aan den Rijn was gerenoveerd en een nieuwe visie op HPL kon worden gepresenteerd.
 
"In april is Erbi jarig en dit jaar verwachten we tussen 16 en 20 april 700 tot 800 verjaardagsgasten", waren de begroetingswoorden waarmee Arold Korst zijn gasten ontving. "Maar een nog belangrijker reden om een feestje te vieren is onze groeiverwachting van dit jaar. We verwachten in 2007 namelijk 100.000 meter Caesarstone werkbladen te gaan produceren. We gaan naar 500 werkbladen per week en dus 100 per dag; en dat in een pand waarin we met een jaarproductie van 24.000 meter begonnen. En het aantal werknemers, dat nu 175 bedraagt, zal daarbij groeien naar zo'n 195."

Hall of fame
Het magazijn was door de medewerkers met gevoel voor humor omgedoopt tot 'Hall of fame', want daar komen binnenkort 3.500 platen aan voorraad te liggen. Die humor was ook duidelijk terug te vinden in de 'modeshow' voor werkbladen die tijdens de huisshow op de speciaal hiervoor opgestelde 'catwalk' werd gehouden. Onder het motto 'It's showtime' toonden de diverse medewerkers van het bedrijf als 'volleerde mannequins' de nieuwste producten en activiteiten.
Erbi koos de afgelopen jaren immers duidelijk voor continue innovatie. Hierbij kunnen we niet alleen denken aan Caesarstone, maar tevens aan Volkern, Solid Glass, LavaStone en OZON; daarnaast levert Erbi momenteel zelfs buitenkeukens, in samenwerking met Borek Tuinmeubelen en tuinarchitect Bert Huls.

Upgrading HPL
Voor deze huisshow was de gehele showroom dan ook door Jos Kenbeek gerenoveerd. "Alleen de vloerbedekking is blijven liggen." Tijdens de huisshow werden er niet alleen nieuwe series en concepten getoond, zoals Sublimo. Ruim aandacht werd besteed aan een nieuwe visie voor kunststof werkbladen. Erbi streeft er namelijk naar om HPL niet meer binnen het kortingentraject te laten wegkwijnen, maar als nieuw design op de markt te zetten. Een fraai voorbeeld hiervan zijn de werkbladen en achterwanden, bestaande uit textiel, voorzien van een harde kunststof coating. Dit biedt talloze mogelijkheden, van barokke bloemmotieven tot retro keukendoektinten. Deze producten kwamen tijdens de huisshow vanzelfsprekend 'in the spotlights' te staan.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2007 - mei | Pagina(s) 40,41
Categorie: Werkbladen
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google