Producten zoeken met mobieltje
 
In deze tijd van branchevervaging houden de strenge scheidingen tussen de sectoren absoluut geen stand. Het winkellandschap verandert in rap tempo en daarmee ontstaat ook een stevige consumentenbehoefte om grip te krijgen op het retailaanbod. Het Amerikaanse bedrijf GPShopper, dat een eigen stand had op de recent gehouden beurs Retail's Big Show, heeft daar een heel eigen oplossing op losgelaten. De onderneming noemt zich marktleider wat betreft mobiele retailmarketingtechnologie. Dat is een hele mond vol, maar komt erop neer dat GPShopper gebruik maakt van bestaande operationele technieken van mobiele telefoons, pc's en navigatiesytemen.
 
Door deze technieken te bundelen wordt het mogelijk om producten via de mobiele telefoon te zoeken. Gebruikers kunnen afbeeldingen ervan oproepen, prijzen vergelijken en verder bovendien de winkel traceren waar het product te koop is, inclusief een koppeling naar actuele informatie over voorraadbeheer. Vice president Sales en Marketing Christian DeGennaro vertelde er dat bestaande technieken in één PDA-toestel worden gecombineerd. 'Ik kan zien waar de gezochte producten in mijn omgeving beschikbaar zijn, hoeveel ze kosten en hoe ik naar die betreffende winkels toe moet komen.'
Het scenario dat DeGennaro schets lijkt buitengewoon high tech, maar hij verzekerde tevens dat deze revolutie absoluut geen jaren meer op zich laat wachten. Wanneer zijn oplossing realiteit wordt (zie ook de site www.gpshopper.com), krijgt de consument absoluut nog meer invloed op het koopproces.
Niet alleen de prijzen zijn daarmee transparant, maar de gebruiker weet ook snel informatie over de verkooplocatie, de afstand daartoe en de beschikbaarheid van producten tevoorschijn te halen.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2007 - maart | Pagina(s) 38,39
Categorie: Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken