Succesvolle awarduitreiking
 
Quorum Nieuwjaarsborrel drukbezocht
De Quorum Nieuwjaarsborrel, met de bijbehorende Marketing Awarduitreiking was net als vorig jaar een groot succes. Maandag 15 januari verzamelden bijna 200 genodigden en relaties zich in Huis de Voorst in Eefde. Gastspreker Goos Eilander, directeur van marktonderzoekbureau Trendbox, wist de aanwezigen te boeien met zijn visie op de komende trends.
 
Als directeur van Trendbox gaf Eilander zijn visie op de markt, de trends en de toekomst. Volgens hem zijn de minimale bevolkingsgroei in de komende jaren en de toenemende vergrijzing belangrijke factoren om rekening mee te houden. "Heel belangrijk voor de sectoren die zich met wonen bezig houden, zijn de veranderingen in samenstelling van de bevolking. De verhouding tussen jong en oud verschuift, het aantal allochtonen stijgt en als we kijken naar de gezinssamenstelling zien we ook de nodige verschuivingen. Allemaal ontwikkelingen waar we rekening mee moeten houden, willen we tegemoet kunnen komen aan de wensen van de consument', aldus Goos Eilander in zijn betoog.
Daarnaast wees de trendwatcher de aanwezigen erop dat de senior dé consument van de toekomst is. Niet alleen groeit het aandeel ouderen in de samenleving, ze hebben uitgebreid de tijd om te winkelen en verkiezen kwaliteit en veiligheid boven voordelige prijzen. Daarnaast hebben zij andere gebruikerseisen. Kortom; allerlei zaken waar de branche op moet inspelen als ze deze groep als consument wenst te behouden. Eilander stelt: 'Oud is in. Zaken als kwaliteit en nut spelen een grote rol, net als gezondheid. Becel is een voorbeeld dat bewijst dat je met gezondheid geld kunt verdienen. Daarvan kunnen we leren. Bespeel het gevoel van de consument en laat zien wat je toegevoegde waarde is. Daar wil de klant op worden aangesproken.'
Ook de uitreiking van de Zonvak Marketing Awards was een groot succes. Net als vorig jaar wonnen Mado Nederland en Roma Benelux respectievelijk in de categorie 'Meedenken op winkelvloerniveau' en 'Logistieke prestatie'. De Paterno van Coulisse viel in de prijzen als 'Meest succesvolle introductie' en de vierde award 'Totale ondersteuning' werd gewonnen door Somfy Nederland.
Een uitgebreid verslag van de Awarduitreiking staat op pagina 37. Voor het complete verhaal van Goos Eilander, zie pagina 20 en verder.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2007 - februari | Pagina(s) 6
Categorie: Evenementen, Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken