Coulisse, Mado, Roma en Somfy winnen
 
Zonvak Marketing Awards 2006
Bijna 200 belangstellenden en genodigden waren maandag 15 januari aanwezig bij de uitreiking van de Zonvak Marketing Awards 2006. Coulisse, Mado Nederland, Roma Benelux en Somfy Nederland wisten een award in de wacht te slepen. In het chique Huis de Voorst in Eefde boeide gastspreker Goos Eilander, directeur van Trendbox de aanwezigen met zijn visie als trendwatcher.
 
In totaal werden er vier prijzen uitgereikt in evenzoveel categorieën, te weten; meest succesvolle introductie, meedenken op winkelniveau, logistieke prestatie en totale ondersteuning. Het juryrapport werd opgemaakt aan de hand van reacties van inkopers, managers van diverse ketenorganisaties en met name zonweringdetaillisten. Daarnaast konden lezers van Zonvak Magazine hun mening kenbaar maken via het nominatieformulier in het magazine.
Na de ontvangst in de serre en salon gingen de aanwezigen naar de grote zaal voor de uitreikingen. Deze werden vooraf gegaan door Goos Eilander, die zijn visie deelde over de trends van 't komend jaar. Hierna volgde de uitreikingen en hieronder ziet u een categorisch overzicht.

Meest succesvolle introductie
*Coulisse: Paterno
*Kestelyn: Fixscreen
*Clauss Markisen: s_onro

Winnaar: Paterno van Coulisse:

Marketingmanager Ellen Kuipers:
"Waar we vooral blij mee zijn is de bevestiging van onze werkzaamheden. We krijgen die van veel kanten, maar nu dus ook van het vakblad. Je wordt gezien als een succesvolle onderneming en met die waardering kunnen wij alleen maar blij zijn. Wij zijn op verschillende manieren actief op de markt, en dan met name met productontwikkeling en de marketing ervan. Dus een prijs als meest succesvolle introductie is een succes voor juist die twee onderdelen. Of wij een terechte winnaar zijn weet ik niet, maar met onze presentatie op de R+T in Stuttgart waren we wel erg spectaculair bezig."

Meedenken op winkelniveau
*Ambiance
*Mado Nederland
*Somfy Nederland

Winnaar: Mado Nederland

Sales- en marketingmanager Leo de Maeyer:
"Wij zien de prijs als een signaal van onze klanten. Hiermee zeggen onze klanten; 'Mado, je bent goed bezig, ga vooral zo door'. Uiteraard zijn we daar zeer content mee. Ons Mado modulair systeem werkt, is zeer succesvol en bevestigt zich in de markt. Ook kwantitatief gaat het zeer goed, we hebben straks meer dan 60 dealers. Natuurlijk is er veel meer dan kwantiteit, maar het geeft wel aan dat veel mensen positief denken over ons."

Logistieke prestaties
*Jolly Motor
*Roma Benelux
*Somfy Nederland

Winnaar: Roma Benelux

Directeur Roma Benelux Toon van Osta:
"Het winnen van de award is natuurlijk super! Het fijne is dat er wel eens iets fout gaat, maar we doen enorm ons best en dat wordt blijkbaar gewaardeerd. Onze snelle levering is altijd een sterk punt geweest. In Duitsland is ons doel om komend jaar van drie naar twee dagen levertijd te gaan. Maar naast snelheid is ook de minimale kans op beschadiging bij ons een herkenbaar pluspunt. Wij verpakken niet alleen in folie, maar ook in karton. Op deze manier heb je bijna geen schade. Een goed voorbeeld van het belang van goede levering is ons nieuwe product 'Werso', een dakraamrolluik wat kantelbare lamellen heeft zodat het ook een zonwering is. Voordat het product op de markt komt, wordt er eerst een verpakking ontwikkeld. Je kunt wel produceren en verkopen, maar als je niet kunt transporteren dan heb je er natuurlijk niks aan."

Totale ondersteuning
*Ambiance
*ES-SO, European Solar-Shading Organisation
*Somfy Nederland

Winnaar: Somfy Nederland

Commercieel manager retail Ben Uiterwijk:
"Super! Wij zijn er erg blij mee, temeer omdat de categorie totale ondersteuning een blijk van waardering voor het hele bedrijf is. Dit is een algemene prestatie. Ik moet zeggen dat ons personeel er zeer blij mee was, en in die zin is het ook wel verdiend. Na de uitreiking kreeg ik van collega's uit de markt complimenten met de mededeling dat ze het terecht vonden dat wij de prijs gekregen hebben. Ik denk dat onze kracht zit in het feit dat we veel investeren in de branche. Onze reclames op televisie en
ons trainingscentrum en onze gezamenlijke aanpak; daar profiteert de hele branche van mee."
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2007 - februari | Pagina(s) 37,38,39
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken