Beveiligingsrolluiken met beeldprojectie
 
ADDscreens zorgen voor veiligheid, kostenbesparing en inkomsten
ADDscreen is een beveiligingsrolluik waarop advertenties en beelden geprojecteerd kunnen worden. Buiten het feit dat het reclame en advertenties onder de aandacht brengt, is het ook de nieuwste manier om de somberheid en saaiheid van de rolluiken in winkelstraten en op bedrijventerreinen tegen te gaan.
 
De ontwikkeling van ADDscreen is een samenwerkingsverband tussen Addvertisement, opgericht door Euroll Service Zeewolde en ICT Management Solutions. Het laatste bedrijf is verantwoordelijk voor het beheer en de software en Euroll ontwikkelde een speciaal polycarbonaat dat geschikt is voor projectie.
Op de schermen kunnen behalve advertenties allerlei afbeeldingen, al dan niet bewegend, geprojecteerd worden. Binnen in het pand wordt vanaf een projector het beeld naar buiten toe geprojecteerd.
Fred van der Kort, directeur van Euroll, is sinds 1979 actief in de rolluikenbranche en kwam tijdens een zoektocht naar iets nieuws met dit idee. Hij vertelt: "Toen ik het plan had heb ik General Electronics benaderd met de vraag of zij een polycarbonaat konden ontwikkelen waardoor er van binnen uit naar buiten geprojecteerd kon worden, door het rolluik heen. Daar zijn ze mee aan de slag gegaan en in oktober 2005 was alles rond. Twee maanden later werd het eerste scherm geplaatst. Momenteel zijn er ADDscreens te bewonderen bij drie winkelpanden in Zeewolde, Eindhoven en Utrecht en op het NS-station van Kampen."

Gratis rolluik
Bedrijven kunnen het beheer in handen laten van Addvertisement, dan betalen ze niks voor het rolluik of het beheer. Van der Kort: "Op die manier wordt het natuurlijk erg aantrekkelijk. Verzekeringen eisen vaak dat er een beveiligingsrolluik wordt aangebracht op het pand, en via deze constructie kost het de eigenaar niks. Sterker nog, het levert ze wat op want we sluiten een contract af voor vijf jaar, en na twee jaar gaat de eigenaar meedelen in de winst van de advertentieopbrengst."
Een probleem zou kunnen zijn dat het projecteren op rolluiken niet altijd een even duidelijk beeld geeft. Maar ook daar is over nagedacht volgens Van der Kort. "Het probleem zat 'm in de horizontale scharnierprofielen. De software is echter zo ontwikkeld dat er heel precies en secuur geprojecteerd wordt op de schermen, zodat er geen tekst tussen de scharnieren zal verdwijnen."
Behalve in Nederland timmert Addvertisement druk aan de weg in Spanje, Engeland en de Verenigde Staten. Van der Kort: "In Spanje zijn we druk in de weer met Inditex, moederbedrijf van onder meer Zara. Een keten van kledingwinkels die ook in ons land bekend is. In Amerika hebben we zeven verkopers rondlopen in Minneapolis, Denver en Las Vegas."
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2007 - februari | Pagina(s) 10,11
Categorie: Rolluiken
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken