Hornbach zoekt contact met ZZP'er
 
Hornbach gaat nadrukkelijk het contact met de professional aanhalen. Uiterlijk in het voorjaar van 2007 moet dat zijn beslag krijgen in een nieuwe Profiservice, die onder meer bestaat uit een speciaal voor de professional opgezet betalingssysteem. Ook krijgen de vestigingen een eigen Profiteam, dat bedoeld is om de professional op de winkelvloer zelf te ondersteunen. Daarmee zal eerst worden proefgedraaid in een soort pilot project, maar Profimanager Edward Meijers wil nog niet aangeven welke Hornbach daarvoor wordt aangewezen. 'Vanaf het moment dat Hornbach in 1997 de eerste vestiging opende, was het de bedoeling om ook de professional te bedienen.'
 
Hornbach is inmiddels een gevestigde naam onder particulieren. Die faam wil Hornbach nu ook waarmaken in professionele kringen. En daaronder verstaat Edward Meijers niet alleen de ZZP'er in zijn klusbus, maar ook professionals van bijvoorbeeld woningbouwverenigingen of instellingen. 'In ons moederland Duitsland is de branche niet anders gewend. Daar komen de professional en de consument elkaar tegen op dezelfde winkelvloer. De formule heeft nu een gevestigde naam onder particulieren. Ook professionele klussers weten ons goed te vinden. Dat is bijvoorbeeld af te leiden aan de vele klusbussen die voor de ingang van de bouwmarkten staan. Nu willen we die reputatie een extra impuls geven door onze dienstverlening nog beter op de professional af te stemmen. Ook ons moederbedrijf in Duitsland stuurt daar op aan.'

Niet tegenkomen
In kringen van de bouwmaterialenhandel wordt gezegd dat professionals liever niet met 'zijn klanten' op de winkelvloer in aanraking komt, getuige ook de pasjestoegang die o.a. Bouwmaat voert. 'Ik kan me wel iets voorstellen bij die opmerking, maar toch zie je ook in Nederland dat die twee werelden nu vaker met elkaar in contact treden. We beschikken tenslotte over professioneel assortiment, dus kan ik me voorstellen dat we dat nadrukkelijker toegankelijker maken voor de ZZP'er, kleine aannemer of andere professional.'
De eerste signalen daartoe zijn inmiddels duidelijk herkenbaar. Zo kent Hornbach Groningen nu een assortiment Sakrete-mortel met bulkverpakkingen op het bovenste schap. Daarmee laat de formule dus duidelijk zien dat er ook product beschikbaar is voor de professionele gebruiker.
Ook gebeurt dat middels het samenstellen van een zogenaamd Profiteam. Dat zal een club professionals worden, die uiterlijk vanaf volgend voorjaar in elke vestiging ondersteuning geeft aan de doelgroep. Dat Profiteam zal op een andere manier herkenbaar zijn dan het reguliere 'winkelpersoneel'. Verder denkt Hornbach ook aan afhaaltechnieken speciaal op de professional toegepast, terwijl het aparte betalingssysteem voor deze groep inmiddels operationeel is. 'De professional wil graag bij ons komen, maar één van de voorwaarden die hij stelt, is dat hij de producten snel kan meenemen.'e producten snel kan meenemen.'
 
 
◀ Terug Delen
 
KlusPro | 2007 - januari | Pagina(s) 4
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken