Fagor laat tijdens huisshow meerdere pijlers zien
 
Introductie Fagor Smartline voor het vrijstaande kanaal
Na de verhuizing van Fagor naar een naastgelegen ruimer pand in Alphen aan den Rijn, nodigde het team van Jim Cromzigt haar relaties in eigen huis uit. Geen kartingbaan dit keer dus, maar wel het voor dit bedrijf kenmerkende buffet met livemuziek.
 
"Bij deze huisshows draait het immers niet alleen om de noviteiten, maar vooral ook om het contact met onze afnemers", bevestigt Jim Cromzigt.
De huisshow was ditmaal tevens bedoeld om drie pijlers van het merk Fagor in ons land te laten zien. In de eerste plaats is dat natuurlijk het inbouwassortiment voor de keukenvakhandel. "De vakhandel is goed in staat om de toegevoegde waarde van onze apparaten uit te leggen: features zoals kookplaten met facetranden, schouwkappen met sensorfunctie, 5-pits inductie kookplaten, boosterfuncties, magnetron met gewichtsafstelling etc. Omdat de keukenspeciaalzaken dergelijke features goed onder de aandacht kunnen brengen, kunnen zij ook rekenen op een hogere marge."
Het paradepaardje van dit segment was ditmaal de luxe design schouwkap 3CFT-tile, een diagonale uitvoering voorzien van randafzuiging (capaciteit 700 m3 in drie vermogensstanden), touch control bediening, luchtvochtigheidssensor, halogeenverlichting en filterverzadigingsindicatie.

Vrijstaand
Daarnaast was er aandacht voor het vrijstaande segment van zowel Fagor als van haar zustermerk Brandt. In de showroom waren onder meer koelvries-combinaties in drie lijnen aanwezig, van de meest eenvoudige versie tot aan een 'no frost duo tech' uitvoering. De vaatwassers (in AAA klasse) en de Fagor wasmachines - inmiddels zelfs in een 7 en een 8 kg versie - en wasdrogers - ook in 8 kg - behoren eveneens tot dit vrijstaande segment. Deze zijn vanzelfsprekend ook voor de keukenvakhandel interessant.

Smartline
Door de overname van het merk Brandt, en derhalve meer contacten vanuit Fagor Nederland met de afnemers daarvan, ontstond er echter ook vraag vanuit de vrijstaande markt naar Fagor producten. Speciaal voor dit verkoopkanaal is een derde pijler opgezet: de Fagor Smartline.
Jim Cromzigt: "Het gaat hierbij om producten met minder features, die prijstechnisch agressiever ook via het vrijstaande kanaal worden vermarkt." Ook van dit segment waren voorbeelden aanwezig tijdens de huisshow van begin november. "Door de toevoeging van de Smartline aan ons assortiment, zal de naamsbekendheid van Fagor bij de consument toenemen", is de verwachting van Pieter Brouwer. "Die betere naamsbekendheid is ook van groot belang voor onze afnemers binnen de keukenvakhandel."
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2006 - december | Pagina(s) 34,35
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google