Nazomer perfecte dm-periode
 
TPG Post:
Ondernemers beseffen nog onvoldoende de kracht van het direct mail-instrument. Dat zegt Cindy Seegers, binnen TPG Post werkzaam als senior product manager DM. De attentiewaarde van dm is volgens haar  vele malen sterker in vergelijking met ongeadresseerd drukwerk of advertenties in lokale huis-aan-huisbladen. Ter vergelijking: bij mailing ligt de attentiewaarde op 67 procent, bij ongeadresseerd drukwerk op 37 procent en bij advertenties op 33 procent. 'Een ondernemer heeft de neiging om te kijken naar de kosten, maar veel belangrijker is het om te kijken naar de opbrengsten', vertelt Cindy Seegers.
 
Om de ondernemer te ondersteunen bij zijn dm-inspanningen heeft de postverstuurder een heel scala aan instrumenten beschikbaar gesteld via de site www.tpgpost.nl. Op die site wordt de gebruiker stap voor stap meegenomen naar het produceren van een optimale mailing. Daarbij wordt niet alleen ingegaan op de uiteindelijke tekst, maar er wordt ook gekeken naar het actieplan of de doelgroep die de ondernemer wenst te bereiken. Er staan verschillende handige tips, trucs en vragenlijsten op de site waarmee de gebruiker kan bepalen hoe hij het meeste rendement kan halen uit zijn dm-campagne.
?We kennen ook de zogenaamde DM Doe-Dag, waarbij ondernemers onder begeleiding van professionele tekstschrijvers en ontwerpers een eigen op maat gemaakte brief- en kaartmailing kunnen produceren. Tientallen ideeën en onderwerpen komen daarbij aan de orde, die de gebruiker ook in zijn eigen mailing kan toepassen. Bovendien krijgen deelnemers ook advies over printen en drukken of het vinden van de juiste doelgroep.?
Beslist ook de dhz-sector kan meer profiteren van dit instrument, vindt Seegers. Deze nazomerperiode, wanneer consumenten weer hun dagelijkse ritme oppakken, is een uitgelezen moment om een doelgroep te benaderen. ?Ondernemers kunnen van ons leren hoe ze eigen bestanden kunnen opbouwen, maar daarnaast beschikken wij ook intern over adressen van mensen die in onderzoeken hebben aangegeven dat ze binnen 12 maanden hun huis willen aanpakken.?
Ondernemers die geïnteresseerd zijn geraakt, kunnen bellen met het Business Service-nummer van TPG Post: (076) 527 27 27. Bovendien is via de site het gratis caseboekje ?Direct Mail Werkt!? aan te vragen, waarin voorbeeldmailings van 21 collega-ondernemers zijn opgenomen.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2006 - september | Pagina(s) 9
Categorie: Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken