Bouwmarkten gegrepen door Oranjekoorts
 
Ondanks vroege uitschakeling Nederlands elftal
Nederland kwam te kort bij de wedstrijd tegen Portugal, maar het WK Voetbal heeft de gemoederen in de bouwmarkten toch nog aardig bezig gehouden. In het vorige nummer lieten de HDB-formules en Karwei weten slechts beperkt in te haken. Achteraf heeft Praxis misschien wel het meeste tamtam gemaakt rondom het voetbalevenement.
 
Op de site van Praxis waren dagen achtereen de meest vreemdsoortige versierde huizen te bewonderen van oranjefans. De start van de campagne was voor de keten aanleiding om daar een tv-campagne alsmede een groots opgezette prijsvraag aan vast te knopen. Wie een foto opstuurde van zijn origineel oranje versierde huis maakte kans op de hoofdprijs van een Hyundai Tuscon. De allermooiste oranje-kiekjes hebben twee winnaars een auto opgeleverd. Misschien een beetje jammer is dat kort na het uitschakelen van Nederland het hele circus van de site verdween.
Misschien net zo jammer is het dat Praxis de kluswijzer om te 'ont-ranjen' op de plank laat liggen. Nadat het Nederlandse elftal werd uitgeschakeld, hebben Nederlanders er immers zelf voor gezorgd dat het straatbeeld weer in zijn normale proporties terugkeerde.
Ook Gamma liet zich qua 'oranjegekte' niet onbetuigd. Direct na de uitschakeling van het Nederlandse elftal verscheen er in de landelijke en regionale dagbladen een inhaakadvertentie. In ruil voor een extra kassakorting van tien procent werden er grote hoeveelheden oranjegadgets ingeleverd bij de Gamma-bouwmarkten overal in het land. Het meest 'maffe' voorbeeld was misschien wel een oranje caravan, die werd ingeleverd bij een Gamma-vestiging in Tilburg. De caravan werd gebracht door een aantal studenten.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2006 - juli | Pagina(s) 8
Categorie: Evenementen, Marketing
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken