Bestedingen brievenbusreclame gedaald
 
Het verspreide volume ongeadresseerde brievenbusreclame is in 2005 voor het eerst in jaren gedaald. Het aantal verspreide folders daalde met 1,7 procent en kwam uit op 11,5 miljard stuks. De bestedingen aan folders zijn in 2005 ook gedaald, met bijna 3 procent. Dat is 20 miljoen euro minder dan in 2004. Dit blijkt uit cijfers van de DDMA Business Group Verspreidingen.
In een gemiddeld huishouden vielen 29 folders per week in de bus tegenover 29,3 een jaar eerder. De kosten zijn echter nog sterker gedaald: zowel de productiekosten als de distributiekosten gingen met 10 miljoen euro omlaag. Door die lagere kosten komen ook de totale bestedingen aan ongeadresseerde brievenbusreclame lager uit. In totaal betaalden adverteerders 681 miljoen euro aan de productie en verspreiding van folders, dat is 2,8 procent minder dan in 2004 (Euro 701 miljoen). De kosten van een folder bedroegen gemiddeld 5,9 cent, drie cent minder dan tien jaar geleden.
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Media, Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken