Vendex KBB wordt Maxeda
 
Vendex KBB heet vanaf midden juni Maxeda. Het concern wil met de nieuwe naam de overgang naar een nieuwe bedrijfsfilosofie markeren. 'Maxeda staat voor een nieuwe ambitie, een nieuwe cultuur en een nieuw doel om marktleiderschap voor al haar winkelketens te bereiken', zo laat het bedrijf weten.
 
Het draait volgens bestuursvoorzitter Tony DeNunzio om passie voor de klant. 'Daarom zijn we een groot intern programma gestart om deze boodschap te verspreiden in de hoofden en harten van alle mensen die Maxeda werken.' Alle winkelketens behouden hun eigen merknaam. Ook aan de identiteit en marktpositionering verandert niets. Binnen het concern gaan de winkelketens wel meer samenwerken om nieuwe groeistrategieën in Europa te ontwikkelen.
In 2004 werd Vendex overgenomen door een consortium van Kohlberg Kravis Roberts & Co en Aplinvest. In hetzelfde jaar verdween het bedrijf van de Amsterdamse beurs. Door middel van vernieuwingen, zoals nieuwe winkelconcepten voor Praxis en V&D, moeten de tegenvallende resultaten keren.
Daarnaast verkocht het concern dit voorjaar de formules Dixons en Dynabyte aan Dexcom. Daarmee is, na de eerdere verkoop van It's, Modern Electronics en Prijstopper, de totale portefeuille consumentenelektronicawinkels afgestoten. Maxeda wil zich expliciet toeleggen op warenhuizen, modeformules en dhz-zaken.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google