RFID in opkomst
 
Column Amerika
Tienduizenden retailers, leveranciers en importeurs uit de hele wereld verbleven begin mei drie dagen in het Amerikaanse gokmekka Las Vegas. Van 9 tot en met 11 mei toonden meer dan 3.000 exposanten de nieuwste producten tijdens de National Hardware Show.
 
Evenals de Eisenware Messe in het Duitse Keulen lieten ook hier de grote merkfabrikanten het afweten. Dat maakte het evenement niet minder interessant. Voor de bezoekers waren er genoeg noviteiten te zien. Opvallend is bijvoorbeeld de aandacht voor de vrouwelijke klusser. Diverse fabrikanten hadden juist voor deze doelgroep allerlei gereedschapskisten bedacht.
Een van de lezingen die in de gokstad aan de Amerikaanse westkust werd gehouden, handelde over de opkomst van RFID. Volgens Harry P. Pappas, CEO van de International RFID Business Association, groeit het aantal bedrijven dat gebruik maakt van deze techniek. Metro AG, Carrefour en Tesco in Europa en Wal*Mart en Target in de Verenigde Staten maken inmiddels al gebruik van de RFID-methode en worden binnenkort vergezeld door B&Q. De retailers in Amerika lopen nog achter op de Europese collega's, die op hun beurt weer de voetsporen volgen van diverse Aziatische bedrijven.
Voor veel ondernemingen zijn de hoge kosten die de introductie van RFID vergen een groot obstakel. Daarnaast is er nog geen wereldwijde standaard voor de techniek. Maar juist doordat concerns als Wal*Mart toch gebruik maken van RFID zal de techniek langzamerhand verder ingang gaan vinden in de wereldwijde retailmarkt, zo verwacht Pappas.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2006 - juli | Pagina(s) 37
Categorie: Software, Retail, Vakbeurzen
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken