Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Zonvak Magazine 
 
Toon van Osta van Roma Benelux
"Met minder orders hetzelfde resultaat behalen"
Ook in mindere tijden draait Roma Benelux b.v. nog steeds heel behoorlijk. Dit jaar groeit de totaalomzet van het bedrijf, dat naast rolluiken ook screens, buitenjaloezieën en garagedeuren produceert, weer met circa tien procent. Toon van Osta, directeur van Roma Benelux, geeft zijn visie op de markt en vertelt over de kracht van zijn eigen merk.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Zonweringmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd zonweringmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van buitenzonwering, raamdecoratie en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Zonweringmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd zonweringmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van buitenzonwering, raamdecoratie en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Zonvak-panelleden voorzien groei private label
Rol van zonweringmerk in verkoopproces marginaal
In hoeverre speelt een zonweringmerk een rol in de aankoopbeslissing van de consument? Volgens bijna driekwart van de Zonvak-panelleden vragen de klanten niet specifiek naar een merk en men verwacht dat met name de positie van het private label de aankomende jaren zal verbeteren. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata onder haar Zonvak-panelleden.
Lees verder ...
 
Shop-in-shop door velen gezien als kansrijk concept
'Merkbeleving in woonbranche niet erg groot'
Merkwinkels rukken op in het winkellandschap. In mode, beauty en elektronica is het al langer een beproefde strategie van fabrikanten die voet aan de retailgrond willen krijgen, maar ook binnen de woonbranches starten fabrikanten hun eigen shops. Als complete, solistische winkel of als shop-in-shop-concept. Volgens de een dé toekomst voor de branche, anderen reageren sceptisch. 'Ik zie hier voorlopig geen wildgroei van merkwinkels.'
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
Directeur Kees Commijs van Luxaflex Nederland:
'Minder leveranciers is efficiënter voor de dealer'
Kees Commijs is sinds 1 januari de nieuwe algemeen directeur van Luxaflex Nederland. Hiervoor werkte hij 18 jaar bij Dehnert & Jansen. Met gemengde gevoelens kijkt hij terug op het faillissement van de groothandel. Maar we blikken vooral ook vooruit en vragen hem naar de plannen die hij heeft met Luxaflex Nederland.
Lees verder ...
 
| 1 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Nieuw label ‘Made in Germany’
In de Nederlandse woonbranche leeft steeds meer het ‘Made in Holland’. Ook bij onze oosterburen is deze trend te zien, namelijk: Made in Germany. Begin juni werd een nieuw label geïntroduceerd do...
Lees verder ...
 
 
   Voorkeuren bij keukenapparatuur
Consument kiest voor kwaliteit én prijs
Uit recent Qudata onderzoek blijkt, dat consumenten hun keuze voor keukenapparatuur meer op basis van kwaliteit en daarna prijs bepalen dan in de jaren ervoor. Kwaliteit wordt het vaakst genoemd als reden voor een merk-keuze, maar het argument prijs vertoont de scherpste stijging. Verder blijkt hoe sterk de merken zijn van Bosch, Siemens en Miele, maar ook hoe sterk het merk Samsung wordt.
Lees verder ...
 
 
Bart Brüggenwirth over
Marketing voor een betere wereld
'Wat zou het geweldig zijn om marketing in te zetten voor een betere wereld. Als bedrijven met hun marketinginspanningen- en budgetten zouden bijdragen aan duurzame keuzes van consumenten en positieve veranderingen in de wereld voeden.' Zo begint Bart Brüggenwirth zijn voorwoord in het boek 'Sterke merken, betere wereld' dat afgelopen jaar verscheen. Bart, afgestudeerd als bedrijfseconoom en van origine marketeer, besloot in 2003 het roer om te gooien en zich als marketeer te focussen op maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en duurzaamheid. 'Marketing gaat vaak vooral om buitenkant, ik wilde wat zinnigers met mijn vak doen.'
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Naamsbekendheid & imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2013 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Qudata Seminar op dinsdag 4 juni a.s.:
Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata en Qumedia organiseren op maandag 8 april een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Seminar op dinsdag 4 juni in Zutphen
'Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata organiseert op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Beleven consumenten Woonmerken?
Qudata en Qumedia organiseren op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt m...
Lees verder ...
 
Seminar op dinsdag 4 juni in Zutphen
'Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata organiseert op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Seminar maandag 4 juni:
Beleven consumenten Woonmerken?
Qudata organiseert op maandag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessel.
Lees verder ...
 
Thuisin presenteert topmerk: LOOKin
Onder de naam LOOKin introduceert woonformule Thuisin een premium collectie verf, raamdecoratie, gordijnstof en tapijt. Een kwalitatief hoogwaardig assortiment, dat qua prijsstelling bovenin zit en qua samenstelling helemaal op elkaar is afgestemd. "Met LOOKin koop je beleving", zegt directeur Mark Brouwer van Thuisin. <br>
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken