Praxis plust 4% in Nederland Maxeda heeft vorig boekjaar een nettowinst van 47 miljoen euro geboekt, bijna tweemaal zoveel als in 2017. Toen liet Maxeda weten een nettowinst van 25 miljoen te hebben gemaakt. De omzet steeg met ca... Lees verder ... |
Harderwijk heeft de primeur Eerste Bouwmaat Compact geopend Begin juli opende de eerste Bouwmaat Compact zijn deuren in Harderwijk. Het Compact-concept is nieuw en sluit naadloos aan bij de behoeften van de moderne vakman. Bouwmaat is de groothandel in bouwmaterialen gericht op vakmensen. Zowel online als via 47 vestigingen biedt de formule een professioneel en breed assortiment bouwmaterialen. Lees verder ... |
Grootste Formido van ons land wordt Hubo Ondernemers Patrick en Maykel Zwanenburg van Formido Bodegraven en Formido Waddinxveen hebben op onlangs hun handtekening gezet onder een overeenkomst met DGN retail. Zij gaan met beide winkels later dit jaar verder als Hubo. Daarmee wordt de vestiging in Bodegraven de grootste Hubo van Nederland. Lees verder ... |
En weer twee Karweis nieuwe stijl Begin juli openden wederom twee nieuwe Karwei-vestigingen hun deuren. Zowel in Enkhuizen als in Hulst staan nu ook winkels in de nieuwe stijl van de fornule. En ook hier dus een duidelijke mix tussen bouwmarkt en woonwinkel, waarmee Karwei zich onderscheidend presenteert in de markt. Lees verder ... |
Decorette werkt samen met Flinders Per 1 juli zijn Decorette en Flinders uit Zaandam een samenwerking aangegaan, met de intentie om gezamenlijk consumenten te voorzien van een interieur op maat. Flinders is een grote speler op het gebied van design meubilair en met name sterk online georiënteerd. Lees verder ... |
Bouw Hornbach Duiven gaat door in bouwvak De bouw in Duiven, waar eind van dit jaar de nieuwste Hornbach vestiging moet staan, is tijdens de bouwvakvakantie gewoon doorgegaan. Terwijl op veel bouwterreinen het werk in de zomer vier weken stil ligt, gingen de werkzaamheden aan de nieuwe Hornbach-vestiging in Duiven tijdens de bouwvak door. Lees verder ... |
Er wordt gerammeld aan de poort Organisaties zijn krachtig én kwetsbaar Het aantal ondernemers dat zich heeft aangesloten bij een retailorganisatie kende in de afgelopen decennia een voortdurende groei. Eerst vooral in de keukenbranche, maar inmiddels ook in de badkamerbranche. De retailorganisatie heeft en biedt ‘power’. Maar wordt er al ‘gerammeld aan de poort’ van deze structuur, door concurrenten met andere business modellen? Lees verder ... |
En dat is nummer 38 “Je hoeft nu echt nergens anders meer naar toe” “We zitten al 25 jaar in dit pand met onze bouwmarkt en één van onze oudste medewerkers zei deze week: het is hier nog nooit zo mooi geweest.” Meer dan tevreden zijn ze met de ombouw, ondernemersechtpaar Ted en Carla van Leeuwen. Hun Formido-bouwmarkt werd begin juni heropend als KlusWijs mét KW Wonen. Lees verder ... |
Explosieve groei Baden+ “In de huid van de ondernemer kruipen” De behoefte bij ondernemers in de woonbranche om zich aan te sluiten bij een retailformule is de afgelopen jaren sterk toegenomen. In vier jaar tijd wist de badkamerformule Baden+ uit te groeien van 19 naar 47 leden. Daarmee heeft het een gedegen positie in de markt verworven. Een goed moment om vooruit te kijken met Saskia Euwe (directeur) en Ronald Hagen (franchise manager). Lees verder ... |
Formido Kesteren wordt KlusWijs De Formido Bouwmarkt van Leo en Wilma van Beusichem in Kesteren gaat binnenkort verder als KlusWijs bouwmarkt in combinatie met de shop-in-shop module KW Wonen. “Bij KlusWijs hebben wij het gevoel dat we bezig zijn om samen aan een prettige winkel te bouwen, waar iedereen zich thuis voelt, zodat dat de klant graag terug komt in onze winkel.” Lees verder ... |