Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Zonvak Magazine
Wijkverbetering weer bovenaan de politieke agenda
Totale opknapbeurt kost circa 10 miljard
Het wegwerken van alle bouwtechnische achterstand bij woonhuizen vergt een investering van bijna 10 miljard euro. En dan hebben we het niet alleen over een likje verf, maar over een totale opknapbeurt, inclusief renovatie van bijvoorbeeld keuken of badkamer. Dat spectaculaire bedrag is genoemd in het rapport 'Nederland verbouwt', dat eind van 2005 is verschenen. Meer recentere cijfers zijn er niet, maar vanuit het ministerie van VROM komen in ieder geval signalen dat renovatie in Nederland weer bovenaan de politieke agenda staat.
Zoektocht levert twee nieuwe kandidaat-leden op
Decokay zet in op gestage groei
De trend van het teruglopende aantal winkels in de vbs-markt heeft Decokay nauwelijks in zijn greep gehad. Het inkoopvolume van de woninginrichter is ruimschoots voldoende om op eigen kracht te overleven. Doordat het zich beperkt tot vijf assortimentsgroepen (verf, behang, zonwering, gordijnen en vloerbedekking) en door de artikelen sterk concurrerend te prijzen, kan de inkoop-BV tevens het hoofd bieden aan grote bouwmarktformules. 'Wees open en eerlijk en beloof geen dingen die je niet waar kunt maken.'
Aandeel behang, raambekleding en binnenzonwering groeit
'VBS-sector heeft prima overlevingskansen'
De VBS-sector heeft de naam in een lastig pakket te zitten, maar er bestaan niettemin uitstekende overlevingskansen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK Benelux Marketing. Groot voordeel ten opzichte van de andere formules in de dhz-branche, zoals bouwmarkten en ijzerwarenspeciaalzaken, is het bereik van sterke en groeiende doelgroepen. Zo bereiken verf- en behangspeciaalzaken meer woningbezitters vanuit het hogere marktsegment dan bouwmarkten.
Sfeervolle Quorum Nieuwjaarsborrel
Uitreiking Awards groot succes
De Quorum Nieuwjaarsborrel, die op maandag 16 januari in Eefde werd gehouden, is een doorslaand succes geworden. Meer dan 150 bezoekers uit vier verschillende branches bezochten de bijeenkomst, die mede door de presentatie van EIM-directeur Henk Gianotten een uniek hoge kwaliteit kende. Ook de uitreiking van de Zonvak Magazine Marketing Awards droeg daaraan bij.
Vorige |
1 |
2 |
Gevonden in onze andere uitgaven
|
|
Maxeda’s duurzaamheidsdoelen
Maxeda DIY Group, moederbedrijf van Brico en Praxis, scherpt haar duurzaamheidsdoelen aan en sluit zich aan bij SBTi. Duurzaam ondernemen is al jaren onderdeel van de bedrijfsstrategie.
|
|
|
Eerste Praxis YouTube serie
Zondag 23 oktober 2023 ging de eerste aflevering van ‘Weekend Make-Over’ live, onderdeel van de allereerste Praxis YouTube-serie. Met behulp van praktische klustips, Praxis-producten en stappenpla...
|
|
|
Verduurzamen met Praxis Plus app
Uit onderzoek van de Rijksoverheid is gebleken dat veel mensen niet weten wat ze verder nog kunnen doen om hun huis te verduurzamen. Praxis voegt daarom de Duurzaamheidscheck toe aan de Praxis Plus ap...
|
|
|
Hornbach Vloeren in Duiven
Hornbach Nederland heeft een retailcomplex van 10.000 m2 aangekocht op het bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf in Duiven. Het retailcomplex, direct gelegen achter de Hornbach projectbouwmarkt, wordt verbouwd en ingericht als een HORNBACH Vloeren vestiging.
|
|
|
Duurzame transformatie van Intergamma
Intergamma gaat als onderdeel van zijjn strategie een nieuwe koers varen, gericht op een duurzame transformatie. De keten tilt duurzaamheid naar een hoger niveau met een vernieuwende strategie. Hieronder vallen onder meer een duurzaamheidslogo, een toekomstig duurzamer assortiment, een verantwoord inkoopbeleid, klanteducatie en duidelijke richtlijnen en doelstellingen.
|
|
|
Hornbach opnieuw ‘Beste Bouwmarkt’
In september is Hornbach opnieuw -voor de 17e keer- uitgeroepen tot ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’
Ruim 160.000 consumenten hebben meegedaan aan het het onafhankelijke onderzoek ‘ABN Amro Retailer of the Year’.
|
|
|
Repair Kits voor Carhartt werkkleding
De werkkleding van Carhartt gaat vaak een levenlang mee. Daarom introduceert Carhartt nu reparatiesets met knopen, ritsen en stofjes die men nodig heeft om zelf een jas of broek te repareren. De Repai...
|
|
|
Schwarzenegger in Parkside commercial
Arnold Schwarzenegger is het nieuwe gezicht van gereedschapsmerk Parkside. Met de woorden ‘Je kunt het!’ motiveert hij consumenten door in de nieuwe Parkside commercial op TV en via sociale media ...
|
|
|
DGN Retail is overgegaan in EK DIY
Een naamswijziging: vanaf eind augustus jl. is DGN Retail overgegaan in EK DIY. “Inmiddels draaien we een aantal jaren onder de vleugels van EK Retail, een internationale organisatie met verschillen...
|
KARWEI MANAGEMENT NOVEMBER:
Jaarboek
Op 23 november verschijnt de november-editie van vakblad (KWM•) <b>Karwei Management</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Vorige |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Volgende