Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
Olaf de Boer volgt Marc de Dobbelaere per 1 februari 2024 op als algemeen directeur van Zevij-Necomij. De Boer startte zijn carrière bij Ahold en heeft daarna diverse commerciële rollen vervuld. Med...
|
|
Partnership Maxeda DIY met A.R.E.N.A. Alliance
Sinds 27 januari 2020 is Maxeda DIY Group een samenwerking aangegaan met de A.R.E.N.A. Alliance voor de inkoop van doe-het-zelf-, tuin- en decoratieproducten (met uitzondering van Azië). Maxeda is de...
|
Zevij Necomij groeit 7 procent
Inkooporganisatie voor de technische groothandel Zevij-Necomij heeft in 2016 een omzetstijging van 7 procent behaald. Dit resulteert in een omzet van € 413 miljoen. Dat de economische crisis achter ...
Bouwboxr inkoopvoordeel
Bouwboxr is een nieuw concept, dat inkoopvoordeel wil bieden voor de kleine zelfstandige vakman en mkb-aannemer, door inkoopvolume te bundelen. iInitiatiefnemers Bert Jagel, Gerry Teerenstra en Herrol...
Matthieu Moons Hoofd Inkoop Hornbach
Per 1 maart aanstaande is Matthieu Moons (35) de nieuwe Hoofd Inkoop bij Hornbach Nederland. Voor de meeste leveranciers is Moons geen nieuw gezicht: hij is al bijna tien jaar in dienst van het concern, achtereenvolgens als Assistent Merchant, Junior Merchant, Merchant Bouwmaterialen en Merchant Sanitair. En de afgelopen twee jaar tevens als vervangend Hoofd Inkoop. Hij is de opvolger van Henk Bakker, die binnen Hornbach Nederland de functie van Special Projects Manager gaat vervullen.
Makro denkt niet in keuken- of doe-het-zelfbranche
'Wij bieden totaaloplossingen voor ondernemers'
Iedereen kent de Makro. Maar hoe goed eigenlijk? Want wie mag er nu bij de Makro kopen, ondernemers of toch ook particulieren? Wat heeft de Makro hen allemaal te bieden? En vooral, in hoeverre is de Makro eigenlijk een concurrent van de bouwmarkt, keukenhandel of sanitairzaak? Makro vindt het zelf ook tijd om meer naar buiten te treden. Karwei Management sprak daarom met Herman Tinga, directeur inkoop Non-Food bij Makro. 'Wij zijn de groothandel voor ondernemend Nederland.'
Zevij kijkt op relatiedag doelgericht vooruit
'Crisis nog niet voorbij'
Op donderdag 17 juni hield Zevij, inkooporganisatie voor bouw en industrie, haar jaarlijkse relatiedag. Het thema was 'Doelgericht'. 'Hoe definieer je doelstellingen en op welke manier ga je succesvol op je doelen af?' Daar draaide het om. Een recordaantal leveranciers en contractanten deden in De Voorste Venne in Drunen inspiratie op om doelgerichter te werken en op die manier meer waarde te creëren binnen hun organisatie.
Zevij: +5,5%
Ook inkoopcombinatie Zevij heeft de cijfers over 2009 klaar. Met een omzetplus van 5,5% hebben ze geen klagen.
DGN sluit aan bij Bricoalliance
De Doe-het-zelf Groep Nederland (DGN) met haar winkelformules Multimate, Big Boss, Doeland, Hubo zich heeft aangesloten bij de grote Europese inkooporganisatie Brico-alliance, uit Antwerpen. Met deze aansluiting verwacht DGN 'beduidend inkoopvoordeel te kunnen behalen voor haar aangesloten leden en franchisenemers'.
Bouwmarkten en breedpakketzaken verbreden en specialiseren
Branchevreemd wordt 'branche-eigen'
De omzetgroei bij de bouwmarkten komt de laatste jaren niet meer uit het traditionele aanbod van spijkers en gipsplaten, maar uit het branchevreemde assortiment als decoratiemateriaal en dier- en tuinbenodigdheden. Tevens bestaat bij de ondernemers de behoefte zich in bepaalde assortimenten te specialiseren om zich op die manier te onderscheiden van de concurrentie. Dit blijkt uit het marketingrapport 'Branchevreemd wordt 'branche-eigen' van Van Es Marketing Services in samenwerking met Qudata.
|
1 |
2 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
Sanidrõme investeert in de toekomst
Tijd voor een nieuw geluid
Het zijn boeiende tijden voor inkoop- en marketingorganisaties. Meer dan ooit zijn er mogelijkheden om hun toegevoegde waarde te laten zien aan hun leden en potentiële leden. Tevens zijn er kansen voor samenwerking met derden. Over deze aspecten spreken we met Rob Sanders en Margo Seuntiëns van Sanidrõme.
Jubileumvergadering MHK Nederland
'Het jaar 2015 was het beste in de geschiedenis van de MHK Groep', zo liet Hans Eijsackers, directeur MHK Nederland, weten bij het begin van de Jaarvergadering op 30 mei in Noordwijk. Het was bovendien de jubileumvergadering van MHK Nederland, dat 25 jaar geleden werd opgericht.
Bij Der Kreis is Esther Westhuis benoemd tot community hostess en is daarmee tussenpersoon van de marketing- en communicatieafdeling en de accountmanagers voor de keuken- en sanitairspecialisten. Zij ...
Marjola Barendregt is bij de marketing- en communicatieafdeling van Der Kreis benoemd tot social media manager. Zij verzorgt onder meer de content voor de social media van Der Kreis en Mijn Bad. Zij w...
Bij Der Kreis is Esther Westhuis benoemd tot community hostess en is daarmee tussenpersoon van de marketing- en communicatieafdeling en de accountmanagers voor de keuken- en sanitairspecialisten. Zij ...
Op 1 juni is René de Graaf in dienst getreden bij MHK als formule manager Reddy Keukens.
Hij beschikt over een ruime ervaring in de keukenbranche, onder meer bij Keuken Partnersen bij diverse formule...
Toenemende behoefte aan samenwerking
Bad in Beeld: Nationale Badkamer Garantie
'Met de Nationale Badkamer Garantie willen we iets in de markt neerzetten, waarin we ons daadwerkelijk onderscheiden, iets significants', zo geven Jeroen Valk en Marjolein Gerritsma van Bad in Beeld aan. Het is de volgende stap in de succesvolle weg die deze formule is ingeslagen. 'Als collectief zijn we krachtiger geworden.'
Martin Trampe algemeen directeur Solar Nederland
Per 10 juni 2013 zal Martin Trampe (58) als algemeen directeur de eindverantwoordelijkheid voor Solar Nederland bv op zich gaan nemen. Tevens wordt hij lid van het internationale Solar managementteam....
Jeroen Valk, directeur IGM Holding:
'2013 wordt een kanteljaar, met een omni-channel strategie'
Op de grens van 2012 en 2013 kijken we met Jeroen Valk, directeur van IGM Holding -Baderie, Bad in Beeld en InstalCenter- terug naar afgelopen jaar. 'Een jaar waarin veel ondernemers zochten naar samenwerking'. En we kijken vooruit naar 2013. 'Een kanteljaar, ook wat betreft online-mogelijkheden; met een omni-channel strategie.'
Krachtenbundeling MHK & VME
MHK Einkaufsgesellschaft mbH en Einrichtungspartnerring VME gaan hun krachten bundelen, om ook in de toekomst succesvol in hun markten te kunnen opereren. Met de oprichting van de VME MHK Einkaufsgese...
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Volgende