KARWEI MANAGEMENT DECEMBER: Jaarboek, Noviteiten Op 17 december verschijnt de december-editie van vakblad (KWM•) <b>Karwei Management</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Noviteiten</b>. Lees verder ... |
Euretco zet zich in voor de bij Eind juni verwelkomde Euretco maar liefst 60.000 ‘werkers’ op het terrein in Hoevelaken. In samenwerking met SINNER werd een bijenkast geplaatst, om zo bij te dragen aan het herstel en behoud van... Lees verder ... |
Voor de 15e keer de winnnaar Hornbach opnieuw Beste Bouwmarkt Voor de vijftiende keer mag projectbouwmarktketen Hornbach zich Beste Bouwmarkt van Nederland noemen. Bij het onafhankelijke consumentenonderzoek ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ kwam Hornbach dinsdagmiddag opnieuw als winnaar uit de bus. De Beste Bouwmarkt van Nederland won tevens, voor de derde keer op rij, de Webshop Award in de categorie bouwmarkten. Lees verder ... |
Het Amazon-effect De dreiging van E-commerce reus Amazon Wat gaat de komst van Amazon in ons land betekenen voor Home & Living? Wat gaat u er concreet van merken, en biedt de entree van deze Amerikaanse gigant in Nederland behalve bedreigingen ook kansen? Wij laten hierover Daniël Paay-Bax, Platform lead bij DEPT en schrijver van Amazon voor Dummies, aan het woord. Lees verder ... |
Economisch weerbericht voor de bouw Tijdens de Zevij Necomij relatiedag in juni van dit jaar stonden er weer diverse boeiende sprekers op het podium Waaronder econoom Mathijs Bouman, bekend van Nieuwsuur en het Financieel Dagblad die het publiek het economisch weerbericht voor de bouw en industrie voorschotelde. Lees verder ... |
Topscheidsrechter Björn Kuipers “Wees voorbereid op het onverwachte” Scheidsrechter én ondernemer (Kuipers is eigenaar van twee Jumbo supermarkten in Oldenzaal) sprak tijdens het Zevij Necomij congres over teamspirit, samenwerking en het belang van mentale fitheid, waarbij constant paralellen trekt tussen voetbal en het bedrijfsleven. Je haalt alleen maximale performance door teamwork.” Lees verder ... |
Qudata Consumentenonderzoek Trends en voorkeuren keukenkopers De Nederlandse keukenmarkt heeft de afgelopen vijf jaar opvallende verschuivingen en evoluties doorgemaakt als het gaat om voorkeuren en trends. Dit artikel werpt een licht op deze veranderingen door middel van een gedegen analyse van verzamelde gegevens over keukentrends, met een speciale focus op de ontwikkelingen van 2019 tot en met 2023. We verkennen de opkomst en ondergang van keukentrends en kijken naar wat deze verschuivingen betekenen voor zowel keukenontwerpers als kopers. Lees verder ... |
Branchedag Zonwering op 18 maart Wie wordt de Zonvakker van het Jaar? In de vorige editie van Zonvak Magazine maakten wij de drie genomineerden voor de Zonvakker van het Jaar award 2023/34 bekend. In willekeurige volgorde zijn dit: Van van Ee, Vitrona en Ambiance Goes.De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de Branchedag Zonwering, die is gepland op maandag 18 maart. Lees verder ... |
Inflatie een belemmering? Prijsstijgingen, iedereen heeft ermee te maken. Zowel zakelijk als privé is alles duurder geworden in de afgelopen maanden. De energieprijzen hebben in 2022 de inflatie enorm gestuwd. Nu zijn het de ... Lees verder ... |
Keukentrends (3): keukenmerken Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben. Lees verder ... |
De kunst van het verleiden
Als ondernemer ben je continue bezig met het verleiden van je klant om een aankoop bij jou te doen. In de huidige economische omstandigheden lijkt dat een hele opgave, een ware kunst. De consument is ... Lees verder ... |
[Deel I] Het familiebedrijf: een introductie “Continuïteit van familiebedrijf is onlosmakelijk verbonden met de harmonie in de familie” Het hangt enigszins af van de definitie die je gebruikt, maar feit is dat een groot deel van de ondernemingen in ons land familiebedrijven zijn. Van kleine bedrijfjes tot multinationals, zorgen zij voor meer dan de helft van het BNP en 49% van de werkgelegenheid. Familiebedrijven vragen om een andere manier van kijken naar je bedrijf en je bedrijfsvoering. Natuurlijk is een familiebedrijf in heel veel opzichten niet anders dan ieder ander bedrijf, maar tegelijkertijd spelen er issues en onderlinge verhoudingen een rol die bij niet-familiebedrijven niet aan de orde zijn. Lees verder ... |
Bas Roelofs over circulair ondernemen:
“Niet te veel praten, maar snel helpen naar beweging” De meeste ondernemers weten nog altijd veel te weinig over de circulaire economie en verduurzaming. De goede wil is er veelal wel, maar tegelijkertijd zijn er nog heel wat stappen te maken. Bas Roelofs geeft vanuit CIRCO trainingen over circulair ondernemen en helpt ondernemers aan de voorkant met innovatievraagstukken. “Het gesprek daarover is heel hard nodig.” Lees verder ... |