Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Praxis introduceert Hamerdagen
Alle Praxis-vestigingen zijn van 29 oktober tot en met 1 november het decor van een nieuwe actie: de Praxis Hamerdagen. Gedurende de Hamerdagen kunnen klanten profiteren van 10 procent korting op alle artikelen uit het assortiment én maximaal 30 procent extra korting krijgen op 21 hiervoor geselecteerde artikelen. Klanten bepalen de hoogte van deze korting zelf door een spijker met een hamer zo diep mogelijk in een houtblok te slaan. <br>
Lees verder ...
 
Nieuwe verkoopformule 4+ Bouwmaterialen Groep
'BPG houdt local hero in ere'
De 4+ Bouwmaterialen Groep introduceert in 2009 een nieuwe verkoopformule: BouwPartner Groep (BPG). Dat heeft de inkooporganisatie onlangs bekend gemaakt tijdens de viering van het 25-jarig bestaan van de 4+ Bouwmaterialen Groep in Barcelona. 'De reacties van de leden zijn erg positief. Van de ruim 50 aangesloten leden hebben er al 42 toegezegd mee te gaan met het nieuwe concept', laat directeur John Kannekens weten.
Lees verder ...
 
Veris en Sakol blazen fusiebesprekingen af
Veris Bouwmaterialengroep en Sakol Timber Products hebben het onderzoek naar een mogelijke fusie afgeblazen. 'In de loop van de - overigens vriendschappelijke - gesprekken is gebleken dat de inzichten en verwachtingen van de beide organisaties onvoldoende aansluiten om een constructieve samenwerking op langere termijn te kunnen realiseren', zo laten de oranisaties in een gezamenlijke verklaring weten. <br><br>Hierbij is het uitgangspunt dat de drie formules Imabo, BouwCenter en Sakol naast elkaar blijven bestaan.
Lees verder ...
 
Nieuwe vestiging Toolstation
Toolstation opent op 7 november een nieuwe vestiging aan de Gyroscoopweg 50 in Amsterdam. Om de opening kleur bij te zetten voert het bedrijf een ludieke Hummer-actie. De wagen zal een paar dagen rond...
Lees verder ...
 
Secretaris Pieter Walraven van de VWDHZ:
'De verfindustrie kan zijn borst natmaken'
De Vereniging van Winkelketens in de Doe-Het-Zelfbranche (VWDHZ) liet deze zomer van zich horen in een boze reactie richting Milieudefensie. Het onderzoek naar 'fout hout' en de toekenning van de 'Botte Bijl' door Milieudefensie zette in de ogen van de belangenbehartiger ten onrechte bedrijven in een kwaad daglicht. En volgens secretaris Pieter Walraven kunnen verffabrikanten de komende maanden hun borst natmaken. 'Zij schuiven de nieuwe verfrichtlijn voor zich uit en dat gaat straks ten koste van de winkeliers.'
Lees verder ...
 
Column Marketing
De accountant regeert!
Dat ik kan rekenen, hoef ik u vast niet meer uit te leggen, maar voor diegene die het niet weten: ik ben ooit mijn carrière gestart als accountant. Ik ben de laatste die niet zal willen toegeven dat ...
Lees verder ...
 
Gebrek aan prijsbesef in dhz-kanaal
Consument beslist voor het schap
In de Nederlandse bouwmarkten wordt het gros van de aankoopbeslissingen pas gemaakt als de consument voor het schap staat. Dit blijkt uit een onderzoek van USP Marketing Consultancy onder meer dan 600 consumenten die sporadisch of regelmatig een bouwmarkt bezoeken. Volgens USP toont het onderzoek aan dat het prijsbesef bij doe-het-zelfartikelen over het algemeen erg laag is.
Lees verder ...
 
Branchevreemd, of toch niet
In de afgelopen zomer hebben veel Nederlandse bouwmarkten goed gescoord met branchevreemd tuinassortiment. Van zwembad tot terrasmeubel. In zijn videocolumn vraagt hoofdredacteur Geer Hilferink zich af in hoeverre dit assortiment nog wel 'branchevreemd' is.
Lees verder ...
 
Mariëlle van Mierlo en Remco den Os (Ikea):
'Als formulenaam wordt Ikea het eerste genoemd'
Ikea wil in Nederland marktleider worden in de keukensector. Is die doelstelling inmiddels gehaald? Mariëlle van Mierlo en Remco den Os, verantwoordelijk voor de keukenverkoop van Ikea in Nederland, zijn tevreden over de resultaten van de afgelopen jaren, maar erkennen de hevige concurrentie in de sector.
Lees verder ...
 
Praxis gaat voor 'Altijd laag'
Praxis werkt aan de prijsbeleving bij de consument. Die beleving is volgens commercieel directeur Linda Keijzer te hoog en daarop heeft de bouwmarktketen zijn vestigingen gerestyled. De nieuwe slogan 'Altijd laag' moet de nieuwe positie bekrachtigen.
Lees verder ...
 
Vorige | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Beurs Eigen Huis: 27.000 consumenten
De Beurs Eigen Huis in de Jaarbeurs te Utrecht heeft zich ontwikkeld tot een prima consumentenbeurs voor het midden- en hoge segment. De voorjaarseditie ervan werd begin maart gehouden. “We kunnen t...
Lees verder ...
 
Christiaan DeLeul is bij De Mandemakers Groep benoemd tot algemeen directeur DMG Keukens België. Hij was voorheen geruime tijd werkzaam bij Nobilia....
Lees verder ...
 
Opening 10e Dan Küchen-winkel
Vrijdag 19 februari werd de tiende vestiging van Dan Küchen in ons land geopend: aan woonboulevard Het Polplein te Zutphen. De vestiging is van Elit Keukens, waarvan eigenaar Ersin Yilmaz ook een keu...
Lees verder ...
 
SieMatic Image Store in Stein
Op zaterdag 30 januari werd de eerste Limburgse SieMatic Image Store geopend: bij Goergen Keukens in Stein. Sinds 2014 hanteert SieMatic een nieuwe filosofie, met tijdloos elegante keukens in drie ver...
Lees verder ...
 
Oase van rust binnen de retail?
Stilte voor of na de storm
De ingrijpende crisisjaren lijken achter ons te liggen. Dat heeft zijn sporen nagelaten in de Nederlandse retail. En daarin blijkt de rust nog lang niet te zijn teruggekeerd. We doen een greep uit de berichtgeving uit de laatste maanden. Eigenlijk lijkt de keuken- en badkamerbranche momenteel daarbij vergeleken een oase van rust. Of niet?
Lees verder ...
 
Nieuwe kansen voor het A-merk
Merkenstrijd in nieuwe fase (2)
De merkenstrijd is in een nieuwe fase gekomen, constateerden we in de vorige editie. Er zijn tal van bedreigingen voor de A-merken. Maar er zijn ook nieuwe kansen voor het A-merk. Dat blijkt uit allerlei vormen van samenwerking en het opzetten van flagship stores of inspiration centers. Want het kopen van een A-merk product is voor veel consumenten nog steeds vertrouwenwekkend.
Lees verder ...
 
Blauwdruk voor toekomstig winkelen
De nieuwe generatie consumenten
De consument is de laatste jaren veranderd. De crisis en de opkomst van internet als informatie- en aankoopkanaal zijn hier in belangrijke mate debet aan. De grote vraag is in hoeverre ingezette trends en ontwikkelingen zich de aankomende jaren verder voortzetten. Die prognose is het beste te bepalen door de jongste generatie te volgen… de Millennials.
Lees verder ...
 
Bedreigingen voor het A-merk
Merkenstrijd in nieuwe fase (1)
De Nederlandse woonsector blinkt niet uit in branding en imagebuilding. Er zijn weinig échte woonmerken bekend bij het grote publiek. En dan blijken vooral retailers zoals Ikea en Riviera Maison, populair te zijn bij de consument. De merkenstrijd is in een nieuwe fase gekomen. In deze editie kijken we naar de bedreigingen van A-merken. In een volgende editie gaat het over nieuwe kansen voor het A-merk.
Lees verder ...
 
Baden+ groeit met 10 franchisenemers
Baden+ is de snelst groeiende sanitair franchiseformule in Nederland. Gestart in 2011 heeft de softe franchiseformule nu 33 leden waarvan er 10 in 2015 zijn toegetreden.
Lees verder ...
 
Opening Reddy Barendrecht
'Na maanden van sjouwen en bouwen is het zo ver: we openen onze Reddy showroom in Barendrecht', zo laat Christian Twiest weten.
Lees verder ...
 
Vorige | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken