Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
Ben Mandemakers uitgeroepen tot Retail Personality 2008
Tijdens het jaarlijkse Elsevier Retail Summit is Ben Mandemakers van De Mandemakers Groep uitgeroepen tot Retail Personality 2008. De jury was unaniem tot dit besluit gekomen en kenmerkte hem als een 'visionair ondernemer'.
Lees verder ...
 
Vertrouwen consument daalt verder
Het vertrouwen van de consument is in mei verder afgenomen. De indicator daalde van -12 in april naar -17 in mei. Sinds september 2007 is de stemming van de consument in mineur. Net als in voorgaande ...
Lees verder ...
 
Huurders nauwelijks bereid te verhuizen
Vorig jaar daalde de verhuisgeneigdheid onder huurders naar een dieptepunt: slechts 6 procent wilde binnen twee jaar verhuizen. Anno 2008 is dit 8 procent. De verhuisgeneigdheid onder huurders is daar...
Lees verder ...
 
Daling omzet detailhandel
In maart 2008 heeft de detailhandel 3,4 procent minder omzet behaald dan in dezelfde periode een jaar eerder. Het is voor het eerst in bijna 3 jaar dat er in de detailhandel sprake was van omzetverlie...
Lees verder ...
 
Column Marketing
Het P-woord
Ik kan het niet laten om toch nog maar eens met u van gedachten te wisselen over het P-woord. De economie loopt wellicht nog wel op rolletjes als we Bos, Wellink en consorten moeten geloven, maar het ...
Lees verder ...
 
Nominatie Marketing Awards 2008 van start
Beloon innovatieve concepten en nomineer uw favoriet
Volgend jaar organiseert Qumedia, uitgever van onder meer uw vakblad Sanitair & Tegel Specialist voor de zesde maal de Nieuwjaarsborrel. Net als de voorgaande jaren worden daar de STS Marketing Awards uitgereikt in vier verschillende categorieën. U kunt als lezer van STS hiervoor concepten en producten nomineren en zo mede bepalen wie er straks met de awards naar huis gaan.
Lees verder ...
 
Branchebarometer op stand 66,7
Voorafgaand aan de VSK-beurs was de branche redelijk positief over de situatie in de branche. In januari was de stand van de Branchebarometer namelijk 66,7.
Lees verder ...
 
Column Marketing
De babyboomer op zijn retour?
Het is nog niet zolang geleden, dat we door de nodige retailadviseurs van overtuigd werden dat de grijze golf, of veel mooier zoals de Amerikanen dat noemen 'the silver generation' moesten knuffelen, ...
Lees verder ...
 
Column Marketing
Lachen zeg, zo'n klant
Een paar weken geleden ben ik op 'branchevreemd-jacht' gegaan. Het was niet mijn bedoeling, maar het is er uiteindelijk wel van gekomen. Ik was al bij vier computerspeciaalzaken geweest voor een bepaa...
Lees verder ...
 
Branche tevreden maar niet hoopvol
Met tevredenheid keken de leden van het STS-panel terug op de laatste periode van 2007. De ondernemers gaven in meerderheid in december aan, dat het in de maand november eigenlijk best goed ging met de branche en met hun eigen onderneming.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Wel uitstel, geen afstel
Wie wordt Zonvakker van het Jaar 2019?
Het Qumedia Event, dat gepland stond voor maandag 11 februari a.s. in Zutphen, gaat niet door. De verkiezing van de Zonvakker van het Jaar blijft echter gewoon staan! Vanuit onze branches werd aangegeven dat er behoefte was aan dit event, maar helaas is het niet gelukt de benodigde sponsoring voor de organisatie ervan bij elkaar te krijgen.
Lees verder ...
 
 
Ontstressen in 20 minuten
Last van werkstress? Met transcedente meditatie (TM) zou iedereen in slechts 20 minuten kunnen ontstressen. In zijn boek ‘De kracht van transedente meditatie’ legt Bob Roth in heldere stappen uit ...
Lees verder ...
 
Unilux over duurzaamheid<br>
Duurzame productie en hybride auto's<br>
'Je doet wat je kunt doen of wat je tegenwoordig geacht wordt te doen', gaat Unilux-directeur Patrick van Loosbroek van start. Het onderwerp duurzaamheid kwam voor het bedrijf uit Boxtel op de agenda nadat het besef doordrong dat de manier van verpakken eigenlijk best anders kon. 'Op een gegeven moment was ik zelf bezig met de montage van producen en kwam ik erachter, dat alles zo goed verpakt was, dat uitpakken in feite meer tijd kost dan het monteren.'
Lees verder ...
 
Bart Brüggenwirth over
Marketing voor een betere wereld
'Wat zou het geweldig zijn om marketing in te zetten voor een betere wereld. Als bedrijven met hun marketinginspanningen- en budgetten zouden bijdragen aan duurzame keuzes van consumenten en positieve veranderingen in de wereld voeden.' Zo begint Bart Brüggenwirth zijn voorwoord in het boek 'Sterke merken, betere wereld' dat afgelopen jaar verscheen. Bart, afgestudeerd als bedrijfseconoom en van origine marketeer, besloot in 2003 het roer om te gooien en zich als marketeer te focussen op maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en duurzaamheid. 'Marketing gaat vaak vooral om buitenkant, ik wilde wat zinnigers met mijn vak doen.'
Lees verder ...
 
Dekker, Keller en ATAG
Holland Trend Haus tijdens Küchenmeile
Een van de meest opvallende events tijdens de komende Küchenmeile is het Holland Trend Haus. Twee partners uit het vroegere Holland Haus, Dekker en Keller Keukens, hebben elkaar weer gevonden en ATAG heeft zich daarbij aangesloten.
Lees verder ...
 
Enthousiasme ondanks 'reuring'
Binnenkort gaan we (bijna) allemaal weer richting Duitsland om langs de Küchenmeile de vele tientallen presentaties te bezoeken. Op een moment waarop er heel wat gebeurt op de Duitse markt. Laten we ...
Lees verder ...
 
Positionering keukenretailers, deel 3
Hoe retailers hun strategie aanpasten
In deze laatste aflevering over de positionering van keukenretailers: aandacht voor prijzen en marktaandelen. We zagen reeds hoe verschillende keukenretailers zich richten op verschillende markten, althans hoe hun marketingbeleid leidt tot verschillende doelgroepen. Ook in prijsstelling blijken speciaalzaken te verschillen, vooral in hun beleid. Dat heeft weer effect op de verdeling van de omzet in de keukenmarkt.
Lees verder ...
 
De grootste van Overijssel
Hornbach Zwolle opent deuren
Met maar liefst 15.000 vierkante meter vloeroppervlak en een assortiment van 120.000 artikelen is de nieuwe Hornbachvestiging die op woensdag 14 maart zijn deuren opent in Zwolle, meteen de grootste b...
Lees verder ...
 
Praxis om de hoek wordt Praxis City
De stadswinkels van Praxis krijgen een andere benaming. Praxis Om de Hoek wordt omgedoopt tot Praxis City. Daarmee wil de keten het stadwinkelconcept nog duidelijker benadrukken, aldus algemeen direct...
Lees verder ...
 
Volumegroei retail zwakt af
De volumestijging voor de Nederlandse detailhandel gaat dit jaar licht afzwakken. Uit de sectorprognose van ABN Amro komt een volumestijging van 2,3 procent naar voren. Zowel fysieke winkels als websh...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken