Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Qumedia.tv
Is er toekomst voor de 'kleine winkel'?
Een van de thema's tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen was de de 'kleine winkel'. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Jan Meerman (voorzitter CBW-Mitex) en Kirsten Fischer (sectormanager MKB Rabobank) waarbij zij ingaan op dit fenomeen.
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Terugblik op 2009
Tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen werd er kort teruggeblikt op 2009. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Cor Molenaar (hoogleraar eMarketing) en Jan Meerman (voorzitter CBW-Mitex) waarbij zij de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar kort schetsen.
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Korte vooruitblik 2010
De Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen stond in het teken van het komende jaar. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Cor Molenaar (hoogleraar eMarketing), Jan Meerman (voorzitter CBW-Mitex) en Kirsten Fischer (sectormanager MKB Rabobank) waarin zij vooruitblikken op 2010.
Lees verder ...
 
Consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar eigenbelang
De Nederlandse consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar het eigenbelang en dan pas naar de maatschappij. Dat blijkt uit onderzoek van communicatieadviesbureau Porter Novelli. Veel van de respondenten geven aan dat ze zich extra zouden inzetten voor het milieu als dat voor hen goedkoper, gemakkelijker én leuker wordt gemaakt.
Lees verder ...
 
Nederlander gelukkigst in de woonkamer
De woonkamer is met afstand de plek in de woning waar de Nederlander zich het meest prettig voelt: bijna 6 op de 10 Nederlanders (57 procent) vindt dit. Vooral voor ouderen (64 procent), lager opgeleiden (63 procent) en flatbewoners (70 procent) is de woonkamer het vertrek waar men zich het meest prettig voelt.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Column Natale
Fysieke winkels in transitie
‘Leve de man van de SRV, van je hieperdepiep hoeréé.’ Wie kent deze SRV reclame nog? SRV stond voor Samen Rationeel Verkopen en was een samenwerking van melkhandelaren die de rijdende winkel i...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Maak ambassadeurs van je klanten
Wat een bijzonder jaar is 2020 toch gebleken. We zijn overvallen door de impact van corona. Opeens werkten we thuis. Hadden we de kinderen om ons heen die digitaal onderwijs moesten volgen. Pakketbezo...
Lees verder ...
 
 
   Voor de 15e keer de winnnaar
Hornbach opnieuw Beste Bouwmarkt
Voor de vijftiende keer mag projectbouwmarktketen Hornbach zich Beste Bouwmarkt van Nederland noemen. Bij het onafhankelijke consumentenonderzoek ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ kwam Hornbach dinsdagmiddag opnieuw als winnaar uit de bus. De Beste Bouwmarkt van Nederland won tevens, voor de derde keer op rij, de Webshop Award in de categorie bouwmarkten.
Lees verder ...
 
 
   Het Amazon-effect
De dreiging van E-commerce reus Amazon
Wat gaat de komst van Amazon in ons land betekenen voor Home & Living? Wat gaat u er concreet van merken, en biedt de entree van deze Amerikaanse gigant in Nederland behalve bedreigingen ook kansen? Wij laten hierover Daniël Paay-Bax, Platform lead bij DEPT en schrijver van Amazon voor Dummies, aan het woord. 
Lees verder ...
 
 
   Geen zorgen, wel scherp blijven
Amazon dwingt retail in actie te komen
Op 10 maart was het zover: de start van Amazon in Nederland is een feit. Dat dat moment een keer zou komen was al jaren bekend en nu is het dan echt zo ver. Internetreus Amazon is de grootste webwinkel ter wereld. Dagelijks stuurt het bedrijf miljoenen pakketjes de wereld. Waar de Nederlandse markt tot voor kort werd bediend vanuit de Duitse webwinkel, heeft ons land vanaf nu dus een eigen webshop.
Lees verder ...
 
 
   We hebben een winnaar
Wonnink is Zonvakker van het Jaar 2019
Wonnink Zonwering is Zonvakker van het Jaar! Hoewel het aantal stemmen en punten voor de top drie genomineerden dichtbij elkaar lag, kwam het prachtige zonweringsbedrijf van Ries en Yvonne de Jong uit Amersfoort uiteindelijk als terechte winnaar uit de bus.
Lees verder ...
 
 
   Economisch weerbericht voor de bouw
Tijdens de Zevij Necomij relatiedag in juni van dit jaar stonden er weer diverse boeiende sprekers op het podium Waaronder econoom Mathijs Bouman, bekend van Nieuwsuur en het Financieel Dagblad die het publiek het economisch weerbericht voor de bouw en industrie voorschotelde.
Lees verder ...
 
 
   Topscheidsrechter Björn Kuipers
“Wees voorbereid op het onverwachte”
Scheidsrechter én ondernemer (Kuipers is eigenaar van twee Jumbo supermarkten in Oldenzaal) sprak tijdens het Zevij Necomij congres over teamspirit, samenwerking en het belang van mentale fitheid, waarbij constant paralellen trekt tussen voetbal en het bedrijfsleven. Je haalt alleen maximale performance door teamwork.”
Lees verder ...
 
 
   Marktaandelen grootste merken
Samsung grote stijger in segment Koken
Het relatief nieuwe merk Samsung is snel bezig marktaandeel te veroveren op de markt van kooktoestellen. Traditionele merken zoals Bosch en Siemens tonen ook een stevige groei van hun marktaandelen. Kortom, de markt is in beweging. Zo blijkt uit recent onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
 
   Wel uitstel, geen afstel
Wie wordt Zonvakker van het Jaar 2019?
Het Qumedia Event, dat gepland stond voor maandag 11 februari a.s. in Zutphen, gaat niet door. De verkiezing van de Zonvakker van het Jaar blijft echter gewoon staan! Vanuit onze branches werd aangegeven dat er behoefte was aan dit event, maar helaas is het niet gelukt de benodigde sponsoring voor de organisatie ervan bij elkaar te krijgen.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken