Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Praxis ziet ruimte in de markt voor eigen tuincentra
'Het beste van twee werelden gecombineerd'
Met de start van de nieuwe formule Praxis Tuincentrum begeeft de doe-het-zelver zich op een nieuw vlak. Weliswaar hadden elf Praxis Megastores al veel langer een aparte tuinafdeling, maar de recent geopende eerste vijf vestigingen van Praxis Tuincentrum zijn op zichzelf staande tuincentra, waarmee de dhz-formule nu serieus de concurrentie met bestaande tuinformules aangaat. De tuincentra worden operationeel geleid door voormalig Intratuin-franchisenemers Peter Stox en Frank de Groot. Praxis-directeur Joost de Beijer heeft er alle vertrouwen in: "Met hun expertise erbij, gaan we een onderscheidende formule neerzetten."
Lees verder ...
 
'Hubo en Multimate zijn zeer levensvatbaar'
Doe-het-zelf nieuwe tak voor Euretco
Eind vorig jaar was de kogel dan eindelijk door de kerk: Euretco neemt DGN Retail over. Voor DGN een deal van levensbelang. En voor retailserviceorganisatie Euretco een verbreding van z'n horizon. "DHZ is voor ons een nieuwe branche", erkent Steve Evers, directeur formules bij Euretco. "Maar wij hebben alle retailkennis en bieden een breed palet aan diensten, waarmee we iedere branche in de non-food uitstekend kunnen bedienen. Ook de dhz-branche."
Lees verder ...
 
Trends op de beurzen van 2013 (2)
Duurzaamheid is niet meer weg te denken
Duurzaamheid is een thema dat zowel de producent als de consument bezighoudt. Het probleem voor de retailer is vervolgens, dat de consument wel duurzame producten verlangt, maar daar niet extra voor wil betalen. De vakbeurzen van dit jaar bieden twee oplossingen: echt vernieuwende producten en producten die de consument bij aanschaf wat meer kosten, maar hem op langere termijn geld besparen.<br>
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Verschillen in montage per productgroep
Consument waagt zich aan terrasoverkapping
Uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- en Trendanalyses naar het klusgedrag van consumenten valt af te lezen wie de consument inschakelt voor het monteren van de zonwering, de badkamer en de keuken. Echter, als we kijken naar de verschillende productgroepen binnen deze drie branches zijn er interessante 'montage'-verschillen te zien.
Lees verder ...
 
Consument laat zich adviseren door vakman
Klusbedrijf beïnvloedt aankoop woonproducten
Ingewikkelde klussen als het plaatsen van een dakkapel worden meestal al uitbesteed. Uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses blijkt dat de consument ook bij het renoveren van een badkamer steeds vaker het klusbedrijf inschakelt. Verandert de rol van het klusbedrijf ten opzichte van de speciaalzaak?
Lees verder ...
 
Vrouwen staan (naast) hun mannetje
De man is toch het meest verantwoordelijk voor het klusgedrag in en om huis, blijkt uit verschillende onderzoeken. De vrouw denkt wel mee over de uitvoering van de klus en de keuze van de materialen, maar de man mag de materialen kopen en klussen.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Nieuwe verfformule
Verfmaat opent deuren in Apeldoorn
In Apeldoorn, onder hetzelfde dak als KW Wonen, opende op 2 november de eerste Verfmaat van ons land haar deuren. “De goedkoopste verfwinkel van Nederland”, zo laat de organisatie weten. De mens achter de organisatie: Hans Hortensius, eveneens de drijvende kracht achter KlusWijs BV en KW Wonen organisatie. KWM• nam een kijkje in Apeldoorn op de dag van de opening.
Lees verder ...
 
 
   Maxeda’s duurzaamheidsdoelen
Maxeda DIY Group, moederbedrijf van Brico en Praxis, scherpt haar duurzaamheidsdoelen aan en sluit zich aan bij SBTi. Duurzaam ondernemen is al jaren onderdeel van de bedrijfsstrategie.
Lees verder ...
 
 
   Eerste Praxis YouTube serie
Zondag 23 oktober 2023 ging de eerste aflevering van ‘Weekend Make-Over’ live, onderdeel van de allereerste Praxis YouTube-serie. Met behulp van praktische klustips, Praxis-producten en stappenpla...
Lees verder ...
 
 
   Verduurzamen met Praxis Plus app
Uit onderzoek van de Rijksoverheid is gebleken dat veel mensen niet weten wat ze verder nog kunnen doen om hun huis te verduurzamen. Praxis voegt daarom de Duurzaamheidscheck toe aan de Praxis Plus ap...
Lees verder ...
 
 
   Hornbach Vloeren in Duiven
Hornbach Nederland heeft een retailcomplex van 10.000 m2 aangekocht op het bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf in Duiven. Het retailcomplex, direct gelegen achter de Hornbach projectbouwmarkt, wordt verbouwd en ingericht als een HORNBACH Vloeren vestiging.
Lees verder ...
 
 
   Duurzame transformatie van Intergamma
Intergamma gaat als onderdeel van zijjn strategie een nieuwe koers varen, gericht op een duurzame transformatie. De keten tilt duurzaamheid naar een hoger niveau met een vernieuwende strategie. Hieronder vallen onder meer een duurzaamheidslogo, een toekomstig duurzamer assortiment, een verantwoord inkoopbeleid, klanteducatie en duidelijke richtlijnen en doelstellingen.
Lees verder ...
 
 
   Hornbach opnieuw ‘Beste Bouwmarkt’
In september is Hornbach opnieuw -voor de 17e keer- uitgeroepen tot ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’ Ruim 160.000 consumenten hebben meegedaan aan het het onafhankelijke onderzoek ‘ABN Amro Retailer of the Year’.
Lees verder ...
 
 
   Repair Kits voor Carhartt werkkleding
De werkkleding van Carhartt gaat vaak een levenlang mee. Daarom introduceert Carhartt nu reparatiesets met knopen, ritsen en stofjes die men nodig heeft om zelf een jas of broek te repareren. De Repai...
Lees verder ...
 
 
   Schwarzenegger in Parkside commercial
Arnold Schwarzenegger is het nieuwe gezicht van gereedschapsmerk Parkside. Met de woorden ‘Je kunt het!’ motiveert hij consumenten door in de nieuwe Parkside commercial op TV en via sociale media ...
Lees verder ...
 
 
   DGN Retail is overgegaan in EK DIY
Een naamswijziging: vanaf eind augustus jl. is DGN Retail overgegaan in EK DIY. “Inmiddels draaien we een aantal jaren onder de vleugels van EK Retail, een internationale organisatie met verschillen...
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken