Nieuw Qudata badkamermarkt-onderzoek van start Deze week is het nieuwe consumentenonderzoek van Qudata naar de badkamermarkt gestart onder ruim 30.000 consumenten. Dit onderzoek verricht Qudata al sinds 2014 en geeft een uniek beeld van de ontwikkelingen op de badkamermarkt. Ieder onderzoek heeft een netto-response van ruim 1.000 personen die recentelijk een badkamer of -product hebben gekocht dan wel van plan zijn dat binnenkort te gaan doen. Lees verder ... |
Extreem uitdagende tijden Jos Voss, sectorspecialist Retail bij Rabobank Nederland: “Het zijn extreem uitdagende tijden en veel bedrijven worden hard geraakt door het coronavirus. Dit brengt enorme onzekerheid met zich mee. ... Lees verder ... |
Update coronacrisis Platform Corona Keuken Retail In een tijd van enkele weken zijn alle zekerheden voor velen weggevallen, zo geven de initiatiefnemers van ‘Platform Corona Keuken Retail’ aan. Ook voor de Nederlandse keukenvakhandel. Hoewel alles nog lang niet onder controle lijkt en niemand dit ooit eerder heeft meegemaakt, is het van groot belang dat keukenondernemers plannen maken én actie ondernemen. Lees verder ... |
Eilandjes “Zo win je dus de wedstrijd niet, hè mam? Dan kan iedere afdeling van onze zeilboot nog zo kneitergoed zijn; als het voordek niet van het achterdekdek weet wat ze willen en als het middendek hun ve... Lees verder ... |
Deskundiger dan internet én de consument “We willen graag de hogedruk stoomoven type xxxx, de bakoven type yyyy en de magnetron type zzzz ingebouwd in de hoge kasten. Wat kost die apparatuur bij jullie?” Ik vang, toevalligerwijs naast mi... Lees verder ... |
De vijf beste excuses... Het komende decennium wordt de gouden eeuw van de consument. De verandering van de consumentenvraag, gecombineerd met technologische innovaties, zal fundamentele veranderingen blijven stimuleren, ook ... Lees verder ... |