Qudata Consumentenonderzoek Trends en voorkeuren keukenkopers De Nederlandse keukenmarkt heeft de afgelopen vijf jaar opvallende verschuivingen en evoluties doorgemaakt als het gaat om voorkeuren en trends. Dit artikel werpt een licht op deze veranderingen door middel van een gedegen analyse van verzamelde gegevens over keukentrends, met een speciale focus op de ontwikkelingen van 2019 tot en met 2023. We verkennen de opkomst en ondergang van keukentrends en kijken naar wat deze verschuivingen betekenen voor zowel keukenontwerpers als kopers. Lees verder ... |
Branchedag Zonwering op 18 maart Wie wordt de Zonvakker van het Jaar? In de vorige editie van Zonvak Magazine maakten wij de drie genomineerden voor de Zonvakker van het Jaar award 2023/34 bekend. In willekeurige volgorde zijn dit: Van van Ee, Vitrona en Ambiance Goes.De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de Branchedag Zonwering, die is gepland op maandag 18 maart. Lees verder ... |
Inflatie een belemmering? Prijsstijgingen, iedereen heeft ermee te maken. Zowel zakelijk als privé is alles duurder geworden in de afgelopen maanden. De energieprijzen hebben in 2022 de inflatie enorm gestuwd. Nu zijn het de ... Lees verder ... |
Keukentrends (3): keukenmerken Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben. Lees verder ... |
De kunst van het verleiden
Als ondernemer ben je continue bezig met het verleiden van je klant om een aankoop bij jou te doen. In de huidige economische omstandigheden lijkt dat een hele opgave, een ware kunst. De consument is ... Lees verder ... |
[Deel I] Het familiebedrijf: een introductie “Continuïteit van familiebedrijf is onlosmakelijk verbonden met de harmonie in de familie” Het hangt enigszins af van de definitie die je gebruikt, maar feit is dat een groot deel van de ondernemingen in ons land familiebedrijven zijn. Van kleine bedrijfjes tot multinationals, zorgen zij voor meer dan de helft van het BNP en 49% van de werkgelegenheid. Familiebedrijven vragen om een andere manier van kijken naar je bedrijf en je bedrijfsvoering. Natuurlijk is een familiebedrijf in heel veel opzichten niet anders dan ieder ander bedrijf, maar tegelijkertijd spelen er issues en onderlinge verhoudingen een rol die bij niet-familiebedrijven niet aan de orde zijn. Lees verder ... |