Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Gevonden in Klus Pro 
 
Klussenier reikt awards uit
Voor de derde keer heeft de Klussenier begin dit jaar haar Awards uitgereikt. Er werden prijzen uitgereikt in vijf categorieën, onder meer voor de klantvriendelijkste klussenier, de beste starter en ondersteuner en de ondernemerschapaward. Ook waren er twee eervolle vermeldingen.
Lees verder ...
 
Klussenier Marcel den Hartog
'Ik moet mooie klussen laten lopen door tijdgebrek'
Een afspraak maken met Klussenier Marcel den Hartog valt niet mee. Nee, de komende weken heeft hij overdag geen enkel gaatje vrij. En ook 's avonds zit de agenda grotendeels vol. Ergens in die bomvolle agenda een moment vinden voor een interview met KlusPro, is een klus op zich. Het geeft precies aan hoe de werkdagen van de Klussenier uit Amersfoort er tegenwoordig uitzien.
Lees verder ...
 
Speciaal voor zzp'er
Blauwpro Webshop
Dochteronderneming Blauwpro van bouwmaterialenhandelaar Saint-Gobain Distribution Benelux, heeft haar nieuwe webshop www.blauwpro.nl speciaal voor de zzp'er onlangs gelanceerd. Blauwpro richt zich geheel op de zzp'eren hoopt met de webshop ergernissen met betrekking tot het kopen en bestellen van producten te vertalen in oplossingen.
Lees verder ...
 
Vloerendag bij NOA
Op 30 maart organiseert de Nederlandse Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven, de NOA, in Veenendaal de Vloerendag: voor iedereen die actief is in de vloerenbranche met monoliet-, kunststof-, terrazzo-, gietdek-, cementdek- en voor/nabehandeling. De vloerendag moet de ontmoetingsplek worden om van fabrikanten, toeleveranciers en kennisinstituten het laatste nieuws te krijgen. De toegang is gratis.
Lees verder ...
 
Sorbo ziet Abraham
Sorbo, uw hulp in huis, viert zijn vijftigste verjaardag. Om dit te vieren heeft Sorbo 10.000 schoonmaakemmers gevuld die tijdens de jubileumactie (tot 15 december 2017) te winnen zijn, onder meer via bouwmarkten.
Lees verder ...
 
Hornbach nummer twaalf in Amsterdam open
Op vrijdag 17 februari heeft Hornbach de deuren van haar nieuwste vestiging geopend in Amsterdam. De nieuwste vestiging in Nederland bestaat uit twee verdiepingen en is over een doorgaande weg heen gebouwd. En we zijn hier nog lang niet uitgegroeid.'
Lees verder ...
 
ZZP Nederland ondersteunt kleine zelfstandigen
Sparringpartner voor zzp-ers
ZZP Nederland is geen vakbond en heeft evenmin een politieke achtergrond. De organisatie is er simpelweg om zzp-ers te begeleiden en ondersteunen. Niet op vaktechnisch vlak, maar vooral op ondernemersvlak. "Zzp-ers zijn over het algemeen heel goed in hun vak. Maar het runnen van een eigen bedrijf gaat veel verder. Daarin zijn we sparringpartner", aldus oprichter en directeur Johan Marrink van ZZP Nederland.
Lees verder ...
 
Te weinig particulier opdrachtgeverschap
Het aantal consumenten dat een woning bouwt op basis van particulier opdrachtgeverschap, blijft volgens Woonkennis al jaren achter bij het gestelde doel. De belangrijkste oorzaken zijn dat consumenten denken dat het duur is, dat ze te weinig kennis hebben en dat het teveel rompslomp levert.<br>
Lees verder ...
 
Installateurs nog weinig op social media
Installateurs zetten nog altijd niet vaak social media in om klanten, zowel zakelijk als particulier, te bereiken. Van de E-installateurs gebruikt 72 procent geen online netwerken voor de particuliere markt. Van de W-installateurs is dat zelfs 81 procent. Voor de zakelijke markt gaat het om respectievelijk 79 en 76 procent. Dat meldt Bouwkennis, uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.<br>
Lees verder ...
 
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van kantoorverhuurder Regus. 48% van de bedrijven in Nederland zegt met succes sociale media te hebben ingezet om nieuwe klanten te werven en opdrachten binnen te slepen. Daarmee staat Nederland op de vierde plaats achter India, Mexico en Spanje.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Een blik op de toekomst
Verwachtingen op basis van trends
Op basis van de analyse van de trends van de afgelopen vijf jaar en de huidige consumenteneisen in 2024, kunnen we enkele voorspellingen doen over welke eisen in de toekomst waarschijnlijk zullen toenemen. Hier zijn de belangrijkste gebieden waarin we verwachten dat de vraag zal groeien.
Lees verder ...
 
 
   Verduurzamen (te) ingewikkeld volgens huiseigenaren
Driekwart van de huizenbezitters met verbouw- en nieuwbouwplannen vindt het ingewikkeld om goede keuzes te maken in het verduurzamen van hun huis. Ruim 85% kan ook de weg in subsidieland maar moeilijk vinden. En door de politieke onzekerheid overweegt meer dan 60% van de huiseigenaren met bouw- of verbouwplannen zelfs om verduurzamingsplannen uit te stellen.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenwensen (2)
Wat zoekt de consument bij badkamerproducten
Over de afgelopen vijf jaar zien we duidelijke verschuivingen in de eisen die consumenten stellen aan nieuwe badkamerproducten en -accessoires. Eén van de vragen in het Qudata-onderzoek naar de customer journey van kopers van badkamerproducten is welke eisen zij stellen aan deze producten. De responses weerspiegelen veranderende prioriteiten en voorkeuren, variërend van prijs en kwaliteit tot design en duurzaamheid. Hier is een gedetailleerde analyse van de belangrijkste bevindingen:
Lees verder ...
 
 
   Noviteit en Persoon van het Jaar + Duurzaamheidsaward
De KIM• Awards 2025
Vakblad KIM• (her)introduceert de jaarlijkse Awards uitreiking. Waar we in het verleden altijd de keukenondernemer van het jaar verkozen, gaan we vanaf 2025 awards uitreiken in maar liefst drie categoriën. Een prijs voor een product, een persoon en een prestatie. Om welke awards het gaat en hoe de verkiezing werkt? Dat lichten we graag toe.
Lees verder ...
 
 
   Parmigiano Reggiano, een luxe product?
Parigiano Reggiano: deze Parmezaanse kaassoort wordt ook wel de koning van de kazen genoemd. Een symbool van de hoogste kwaliteit én goede smaak. Bovenal: made in Italy en beschermd. Het draagt het ke...
Lees verder ...
 
 
   Stijging omzet detailhandel
De omzet van de Nederlandse detailhandel is in de maand juli gestegen met 2,6 procent in vergelijking met deze maand vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van het CBS. De detailhandel zag het verkoopvolume gemiddeld met 2,1 procent stijgen. Online werd zelfs 10,8 procent omgezet.
Lees verder ...
 
 
   Conjunctuurmeting bouwmaterialenhandel
De branche is minder negatief, maar nog altijd is er sprake van een omzetdaling. Dit blijkt uit de conjunctuurmeting bouwmaterialenhandel voorjaar 2024 van Hibin, netwerk voor de bouwlevering. Na een relatief scherpe daling in omzet en brutomarge over het afgelopen halfjaar lijken er voorzichtig aan iets betere tijden aan te komen.
Lees verder ...
 
 
   Qudata Consumentenonderzoek
Trends en voorkeuren keukenkopers
De Nederlandse keukenmarkt heeft de afgelopen vijf jaar opvallende verschuivingen en evoluties doorgemaakt als het gaat om voorkeuren en trends. Dit artikel werpt een licht op deze veranderingen door middel van een gedegen analyse van verzamelde gegevens over keukentrends, met een speciale focus op de ontwikkelingen van 2019 tot en met 2023. We verkennen de opkomst en ondergang van keukentrends en kijken naar wat deze verschuivingen betekenen voor zowel keukenontwerpers als kopers.
Lees verder ...
 
 
   Branchedag Zonwering op 18 maart
Wie wordt de Zonvakker van het Jaar?
In de vorige editie van Zonvak Magazine maakten wij de drie genomineerden voor de Zonvakker van het Jaar award 2023/34 bekend. In willekeurige volgorde zijn dit: Van van Ee, Vitrona en Ambiance Goes.De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de Branchedag Zonwering, die is gepland op maandag 18 maart.
Lees verder ...
 
 
   Inflatie een belemmering?
Prijsstijgingen, iedereen heeft ermee te maken. Zowel zakelijk als privé is alles duurder geworden in de afgelopen maanden. De energieprijzen hebben in 2022 de inflatie enorm gestuwd. Nu zijn het de v...
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Deze pagina printen
Vertaal via Google
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?