KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE OKTOBER: Terugblik Küchenmeile, Werkbladen Op 8 oktober verschijnt de oktober-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Terugblik Küchenmeile, Werkbladen</b>. Lees verder ... |
Kennismaken met keukenretailers (1) Ikea heeft echt eigen klanten De komende maanden gaat KIM• in een serie analyses profielschetsen maken van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In elk van deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Op deze manier worden de karaktereigenschappen van onze collega’s duidelijk. Lees verder ... |
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE SEPTEMBER: Vooruitblik Küchenmeile Op 3 september verschijnt de september-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Vooruitblik Küchenmeile</b>. Lees verder ... |
Thomas Fuhr, Co-CEO Grohe: “Trots op nieuwe mijlpaal in duurzaamheid” Als het gaat over duurzaamheid, dan is Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International en Co-CEO Grohe AG, heel helder: net als kwaliteit, technologie en design, is duurzaamheid een kernwaarde van het bedrijf en iets dat vanaf dag één in hun DNA zit. “We gebruiken één van de belangrijkste bronnen van moeder Aarde, water, dus het is voor Grohe volkomen vanzelfsprekend dat wij hierin steeds de juiste keuzes proberen te maken.” Lees verder ... |
La Cornue Puissance 3 keukens La Cornue, berkend van zijn Chateau fornuizen, levert ook complete keukens. De keuken kan in dezelfde stijl als het fornuis worden gemaakt of compleet van hout. Als uitbreiding op de houten keukens is... Lees verder ... |
Kenmerken keukenverkopers Ikea wordt gewaardeerd om de prijs In de onderzoeken die Qudata sinds 2014 doet naar de keukenmarkt wordt de kopers van keukens een aantal vragen voorgelegd over waar men deze keuken heeft gekocht. Zo wordt er gevraagd waarom men zijn keuken daar heeft gekocht. De antwoorden zijn de basis van deze artikelen, een vorig artikel over dit onderwerp is vorig jaar mei gepubliceerd in KIM•. Lees verder ... |
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE APRIL: Werkbladen, Made in Holland Op 2 april verschijnt de april-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Werkbladen, Made in Holland</b>. Lees verder ... |
Analyse trends en eisen nieuw product Trends bepalen niet altijd keuze bij aankoop Op deze plek hebben we ons wel eens vaker afgevraagd of de consument eigenlijk wel weet wat hij wil. In deze editie kijken we naar de trends die de consument zelf ziet en vervolgens welke aspecten hij zelf zoekt bij het bepalen van zijn keuze. Daar zitten interessante verschillen tussen. ‘Innovatie’ wordt duidelijk gezien als een trend, maar wordt minder belangrijk gevonden bij het bepalen van de keuze. Lees verder ... |
Positionering keukenretailers (2): Ikea onderscheidt zich van andere retailers Van de vijf meest genoemde keukenretailmerken is in de vorige editie van KIM een analyse gemaakt van de redenen waarom consumenten voor deze verkoper hebben gekozen. In dit artikel volgt een analyse naar wie er voor bepaalde merken hebben gekozen. Groot zijn de onderlinge verschillen niet; vooral Ikea lijkt zich te onderscheiden van de rest. Lees verder ... |
Positionering keukenretail Klant maakt heldere keuze voor retailer Uit meerjarige onderzoeken naar de aanschaf van keukens blijkt dat de kopers heel goed weten waarom zij hun keuken bij een bepaalde keten kopen. In deze analyse: wat zijn de redenen om voor een bepaalde retailer te kiezen? Soms een lage prijs, soms deskundigheid en betrouwbaarheid. Uit het overzicht over meerdere jaren is duidelijk te zien hoe grote spelers op deze markt zich profileren. Lees verder ... |