Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
   De toekomst van de retail
De omzet van internetverkopen binnen de detailhandel steeg in het tweede kwartaal met meer dan 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Na een recordgroei van 85 procent in de eerste drie maanden ...
Lees verder ...
 
 
   Omnichannel is het nieuwe normaal
Ook na de pandemie zullen Europese shoppers uit alle leeftijdsgroepen en in elke productcategorie beduidend meer online blijven kopen. Dat zegt het Smart E-Commerce rapport van UPS dat meer dan 10.000...
Lees verder ...
 
 
   Financiering van groei op online platforms
Online retail groeit al jarenlang veel harder dan fysieke retail. Online platforms nemen daarbij een steeds belangrijkere positie in. Retailers en merken staan voor de keuze om wel of niet te gaan sam...
Lees verder ...
 
 
   Veranderingen komen in een stroomversnelling
De coronapandemie maakt dat bestaande structurele veranderingen in een stroomversnelling komen, mede door toenemende concurrentie en de verdere shift naar online. Door deze ontwikkelingen staat de det...
Lees verder ...
 
 
   Na een onstuimig jaar weer volop uitdagingen
De corona pandemie is nog niet voorbij, maar hoe de retailsector omgaat met de structurele en fundamentele veranderingen blijft bepalender voor de toekomst dan de stand van de economie. Het afgelopen ...
Lees verder ...
 
 
   De lokale winkel 3.0
Voor de corona-crisis waren winkels voor de klant net als water uit de kraan: altijd beschikbaar. Tijdens de crisis bleek dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Klanten zagen dat lokale winkels het moei...
Lees verder ...
 
 
   Extreem uitdagende tijden
Jos Voss, sectorspecialist Retail bij Rabobank Nederland: “Het zijn extreem uitdagende tijden en veel bedrijven worden hard geraakt door het coronavirus. Dit brengt enorme onzekerheid met zich mee. ...
Lees verder ...
 
 
   De markt wacht op niemand...
De toekomst van retail is de naadloze digitale integratie van online en offline commercie waarbij de klant volledig centraal staat. Het online aandeel in de retail zal vanuit de internet-gevoeligheid ...
Lees verder ...
 
 
   Winkelstraat-problemen nemen toe
In de eerste helft van dit jaar liep de leegstand van Nederlandse winkelpanden op: van 6,7 procent van het aantal panden begin naar 7,0 procent. Het aantal leegstaande panden steeg daarmee van 14.775 ...
Lees verder ...
 
 
   Risico’s cybercrime worden steeds groter
“DDos-aanval haalt webwinkel urenlang uit de lucht.” De kans dat we deze kop bovenaan een nieuwsbericht zien, groeit elk jaar. Volgens onderzoek nam het aantal DDos-aanvallen in 2018 met 15 procen...
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Snel en veilig winkelen
De retailsector is al jaren in fundamentele verandering en daar bovenop komt nu de huidige corona crisis. De maatregelen die zijn getroffen om verdere verspreiding af te remmen, raken iedere sector ma...
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Consumptie tijdens lockdown gemiddeld 19% lager
Nadat op 13 maart in Nederland de intelligente lockdown werd ingesteld, daalden de totale consumptieve bestedingen sterk. De totale bestedingen lagen tijdens de lockdownperiode (gemeten van 13 maart tot 11 mei) gemiddeld 19% lager dan in dezelfde periode van 2019 . Zo meldt ABN AMRO in een publicatie op 20 mei.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
WTO: forse afname internationale handel
De Wereldhandelsorganisatie (WTO) voorspelt voor 2020 een forse afname in internationale handel; de laatste berekeningen wijzen op een krimp van tussen de 13% en 32%. Het feit dat de verwachtingen zo ver uiteenlopen, weerspiegelt de onzekerheid over de lengte en de diepte van de crisis.
Lees verder ...
 
 
   De anderhalve-meter-samenleving
Jos Voss, sectorspecialist Retail bij Rabobank Nederland: De corona crisis vergt veel van de verschillende spelers in de retailsector. In deze tijden zien we onder meer een versnelde verschuiving van ...
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
IMF: corona ergste crisis sinds de Grote Depressie jaren 30
Het IMF noemt de coronacrisis in recente publicaties de ergste crisis sinds de Grote Depressie uit de jaren dertig. Destijds kromp de economie in de ontwikkelde landen met 16%. Overigens gaat deze vergelijking niet helemaal op; nu ondernemen regeringen massaal actie om de economische gevolgen te beperken en in veel landen bestaan er sociale vangnetten.
Lees verder ...
 
 
   Column
Hoe overleeft uw onderneming Covid-19?
Hoe is het in de DHZ branche? In Nederland worden diverse veiligheidsmaatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Winkels mogen volgens het kabinet open blijven, mits voldaan wordt...
Lees verder ...
 
 
   De retail in 2020
De particuliere consumptie blijft naar verwachting ook in 2020 groeien en dat is positief voor de Nederlandse detailhandel. Desondanks maken we ons als Rabobank steeds meer zorgen over het feit dat ve...
Lees verder ...
 
 
   Future-proof
Digitalisering en maatschappelijke veranderingen hebben een impact op merkbeleving en marktwaarde. We hebben de komende jaren te maken met een vijftal digitale ontwikkelingen die bepalend zijn voor de...
Lees verder ...
 
 
Aantal webwinkels groeit explosief
Structurele veranderingen van de retailsector (consumentengedrag, demografie, technologie, concurrentie) zijn veel bepalender voor de toekomst van de retail dan de swings in de economie. Ook in de woo...
Lees verder ...
 
Nieuwe betaaloplossingen retail
Retail moet mee met nieuwe betaalsystemen
Retailers worden geconfronteerd met enorme veranderingen op het gebied van betalen. Pinnen is in ons land niet meer weg te denken en ook het gebruik van de QR-code bij online betalingen of telebankieren is gemeengoed geworden. De introductie van contactloos betalen verloopt zo snel dat nu al 50 procent van de transacties contactloos afgehandeld wordt. Daarnaast komen er steeds aanbieders van apps die betalen via de mobiele telefoon mogelijk maken. Ondernemers vragen zich af hoe ze op al die veranderingen moeten reageren.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken