Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Rabo-economen verzilveren de vergrijzing
'Krasse knarren' onmisbaar voor bedrijfsleven
Rabobank verwacht in 2008 een afvlakkende, maar nog steeds forse omzetgroei van gemiddeld 6,2 procent voor het Nederlandse bedrijfsleven. Vooral de industrie, bouw en zakelijke dienstverlening laten gunstige groeicijfers zien, aldus de Rabo-economen in Cijfers & Trends met het thema 'Ondernemen in een zilveren samenleving'.
Lees verder ...
 
Bruynzeel wil groeien naar aandeel van tien procent
Sterke positie niet in overeenstemming met marktaandeel
Fabrikant Bruynzeel Keukens is de grootste leverancier van de Benelux, maar kent niettemin een bescheiden marktaandeel van 5 procent. Dat kan beter, vindt directeur Herman Brans. Een fabrikant met een...
Lees verder ...
 
Hein van der Beek van VKG:
"Marktontwikkeling geen reden voor mineurstemming"
"Wanneer je tegenwind hebt, kun je de wind niet veranderen, maar wel de manier waarop je de zeilen zet." De jaarvergadering van VKG heeft op 22 april jl. plaatsgevonden. Vakblad KIM kijkt met Hein van der Beek nog even terug en vooral vooruit. Hoe speel je als branche in op de marktontwikkelingen in een periode waarin de economie in een dal zit?
Lees verder ...
 
Jaarvergadering Der Kreis
"Marktontwikkeling vraagt om keuzes"<br>
De jaarvergadering van Der Kreis vond in mei jl. plaats in de week waarin Tweede Kamer verkiezingen gehouden werden. Die thematiek paste uitstekend bij het nieuwe beleid van Der Kreis. De marktontwikkelingen vragen namelijk nadrukkelijk om keuzes van de aangesloten leden.
Lees verder ...
 
Verkooptraining
'Het huidige economische klimaat is niet bevorderlijk voor het showroombezoek. Omzet- en winstvermeerdering moeten gezocht worden in verhoging van het scoringspercentage en verlaging van kostbare fout...
Lees verder ...
 
Paul Leijdekkers leidt reorganisatie Tulp Keukens
Het concept is al goed, nu het volume nog
De huidige economische recessie eist dat bedrijven haar continuïteit waarborgen. Tulp Keukens uit Rijssen is er hier een van. De organisatie van het bedrijf was afgestemd op een geraamd afzetvolume. Nu dat niet gehaald wordt, moet in alle geledingen van het bedrijf gesnoeid worden. Paul Leijdekkers, ad interim directeur, leidt met zijn financiële achtergrond de noodzakelijke reorganisatie.
Lees verder ...
 
Ondernemend Nederland pessimistisch
Ondernemend Nederland gelooft niet dat de economie dit jaar al uit een impasse komt. De verwachtingen voor 2003 zijn terughoudend. Dit blijkt uit de Enquête Regionale BedrijfsOntwikkeling (ERBO) van ...
Lees verder ...
 
Geen vertrouwen in snel economisch herstel
Geen vertrouwen in snel economisch herstel MKB-Nederland constateert dat het MKB langzamerhand het vertrouwen in een snel economisch herstel aan het verliezen is. Het is nog steeds volstrekt onzeker w...
Lees verder ...
 
Het Jaar van de Investeringen
Het teleurstellende jaar 2003 heeft de branche behoorlijk diep geraakt. Het leek wel of velen aan de grond genageld stonden en geen stap meer durfden te verzetten. Slechts weinig ondernemers durfden o...
Lees verder ...
 
CEO Hubertus Kläs is optimistisch over toekomst:
'Format moet topmerk worden'
Binnen de muren van de thuisbasis van Format Küchen in het Duitse Haiger wordt onder hoogspanning toegewerkt naar de eerstvolgende editie van Eurocucina. In het voorjaar van 2010 presenteert de keukenfabrikant zich met een nieuwe en vooral hoogwaardige keukenlijn aan de wereld. Die presentatie wordt intern gezien als 'lancering van het nieuwe Format'.
Lees verder ...
 
Vorige | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Fabrikant moet meer online
Fabrikanten in de bouw besteden momenteel het grootste deel van hun communicatiebudget aan traditionele middelen, zoals beurzen, folders en advertenties in bladen. Voor de komende jaren verwacht men zich echter steeds meer online te roeren. Deze omslag is gewenst. Van de afnemers oriënteert het grootste deel zich inmiddels namelijk online op materialen en leveranciers. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis.
Lees verder ...
 
Branchebarometer stijgt naar 68,8
De STS Branchebarometer, die aangeeft hoe de leden van het STS-Panel de situatie in de branche ervaren, stijgt in januari naar 68,8. Dat is hoger dan aan het eind van 2010, toen de barometer de stand ...
Lees verder ...
 
Reorganisatie Duscholux
Als gevolg van de sterk veranderende sanitairmarkt heeft Duscholux internationaal én in Nederland een reorganisatie doorgevoerd. Internationaal is de productie gecentraliseerd naar vier locaties, bin...
Lees verder ...
 
Start nieuwe formule BADEN+
Onlangs is een nieuwe formule gestart voor de sanitairspeciaalzaak: BADEN+. Het gaat om ‘een laagdrempelige formule met duidelijke toegevoegde waarde voor de lokale ondernemer’. De formule is bedo...
Lees verder ...
 
Verwachting gematigde groei van 1 procent
Woonbranche eindigt 2010 nipt in de min
De woonbranche heeft het jaar 2010 met een kleine min afgesloten. De stagnatie in de woningmarkt, het lage consumentenvertrouwen en de effecten van overheidsbezuinigingen op de consumentenportemonnee spelen de branche parten. De omzetprognose 2011 voor de totale woonbranche is plus 1 procent. Tussen bedrijven onderling zal sprake worden van grote omzetverschillen. Naar verwachting wordt 2011 een kanteljaar waarin de blijvers en de afhakers zichtbaar worden.
Lees verder ...
 
Woonbranche eindigt 2010 nipt in de min
De woonbranche heeft het jaar 2010 met een kleine min afgesloten, meldt CBW-MITEX. De stagnatie in de woningmarkt, het lage consumentenvertrouwen en de effecten van overheidsbezuinigingen op de consum...
Lees verder ...
 
Internetverkopen: fasten your seatbelts
De internetverkopen in Nederland stegen in december 2010 met 40 procent ten opzichte van het vorige jaar met dank aan het slechte weer. Het hele jaar 2011 zal, naar verwachting, een stijging laten zie...
Lees verder ...
 
Nicovij-Enorm en Ferney Group bundelen krachten
Nicovij-Enorm in Deventer en de Ferney Group in Heerhugowaard gaan een strategisch samenwerkingsverband aan. Beide bedrijven blijven zelfstandig, een fusie is niet aan de orde, maar op strategisch vla...
Lees verder ...
 
Bouwsector krabbelt langzaam op
De bouwsector lijkt over z'n dieptepunt heen. Het EIB (Economisch Instituut voor de Bouw) verwacht dat de totale bouwproductie dit jaar met een procent zal groeien ten opzichte van 2010, zo meldt het instituut in haar rapport 'Verwachtingen bouwproductie en werkgelegenheid 2011'. De afgelopen twee jaar werd er nog een totaal productieverlies van vijftien procent geleden.
Lees verder ...
 
Nederlandse vestigingen Husqvarna en Gardena gefuseerd
De Nederlandse vestigingen van Husqvarna en Gardena zijn met ingang van dit jaar gefuseerd. Het bedrijf in tuingereedschappen en –producten gaat verder onder de naam Husqvarna Nederland bv en is gev...
Lees verder ...
 
Vorige | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken