Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Laatste mogelijkheid om te stemmen op de Marketing Awards
Al enkele honderden stemmen zijn uitgebracht op de genomineerden voor de KIM Marketing Awards. De mogelijkheid om te stemmen op de beste innovaties, beste marketing campagnes en de beste leverancier v...
Lees verder ...
 
Heropening Diepeveen Keukens & Interieurs
Op donderdag 12 januari kon Gijsbert Diepeveen zijn showroom in Wijk en Aalburg heropenen. Via LinkedIn laat hij het volgende weten: “Sinds 2002 hebben Diepeveen Keukens & Interieurs en Plameco Plaf...
Lees verder ...
 
Nederlandse bedrijven bij Duitse organisaties
Het aantal Nederlandse bedrijven uit de wonenbranche dat zich heeft aangesloten bij Duitse retailorganisaties is de afgelopen tijd toegenomen. Op 1 januari kon Einrichtungspartnerring VME de firma Eij...
Lees verder ...
 
Grote uitdaging voor werkbladenproducenten
Ondernemers zoeken extra werkbladenleverancier
De werkbladenbranche is behoorlijk in beweging. Meer nog dan bij de productie van keukens is er een verschuiving in het aantal werkbladenproducenten. De keukenondernemers blijken hierop heftig te reageren. Bijna 20 procent geeft aan over te gaan op andere leveranciers. Met name het percentage ondernemers dat kiest voor een extra leverancier is sterk toegenomen. Zij kiezen voor risicospreiding.
Lees verder ...
 
Het vertrouwen moet eerst weer toenemen
Vooruitblik op 2012
Het jaar 2012 wordt zeker geen topjaar voor de branche. Daarvoor zijn de economische vooruitzichten en ook de woningbouwcijfers te onzeker. Misschien kan de keukenmarkt in de loop van 2012 op een nieuw evenwicht uitkomen? We kijken naar de woningbouwcijfers, maar met enkele trendwatchers kijken we ook vooruit op de te verwachten trends.<br>
Lees verder ...
 
Derk-Jan Rouwenhorst, Lesley van der Haas en Bo Dieks van Qudata:
'Onze panel-leden vergroten vooral ook hun eigen marktkennis'
Iedere maand dragen enkele honderden ondernemers bij aan meer kennis over de diverse woonbranches waarin uitgeverij Qumedia en haar researchbureau Qudata actief zijn. Het zijn de deelnemers aan de pa...
Lees verder ...
 
Paul van de Kooi opent nieuwe showroom
Paul de Kooi Keukens opent op zaterdag 28 januari 2012 zijn nieuwe showroom. Het bedrijf verhuisde naar een monumentaal pand in Amersfoort, dat nu over drie verdiepingen ruimte biedt aan de nieuwe sho...
Lees verder ...
 
Tieleman 'Beste Zelfstandige Winkel'<br>
Tijdens het feestelijke ING Retail Jaarprijs Gala zijn op 9 november, in aanwezigheid van de volledige nationale retailtop, de ING Retail Jaarprijzen uitgereikt. De Vakjury heeft daarbij Tieleman Keuk...
Lees verder ...
 
Woon Trend Event gaat diep in op toekomstige markt
"Detaillist moet meeveranderen met de consument"
Het Woon Trend Event van Qumedia was ook dit jaar veel meer dan een informeel weerzien van ondernemers in de keuken- en sanitairbranche, de uitreiking van de KIM Design Award en het uitreiken van prijzen voor de beste detaillisten in beide branches. Tijdens de bijeenkomst in Ede gingen deskundigen vooral uitvoerig in op de huidige en de toekomstige markt. Op de bedreigingen, maar zeker ook op de kansen. Dat maakt dit WoonTrend Event, naast gemoedelijk, vooral uiterst interessant voor iedereen die in deze branches actief is.
Lees verder ...
 
De beste keukenzaak van Nederland
Tinnemans in Ittervoort Keukendetaillist van het Jaar 2011
Tinnemans Keukens in Ittervoort is maandag 21 november uitgeroepen tot Keukendetaillist van het Jaar 2011. Het bedrijf mag zich daarmee een jaar lang de beste keukenshowroom van Nederland noemen. De prijs werd uitgereikt tijdens het Woon Trend Event in Theater De Reehorst in Ede.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Alle eigen Formidowinkels straks Praxis
Maxeda integreert Formido met Praxis
Maxeda heeft aangekondigd het merk Praxis te versterken door integratie van het merendeel van de Formido winkels. Dit besluit is genomen na grondige strategische evaluatie. Dit is zojuist bekendgemaakt vanuit de Maxeda-organisatie.
Lees verder ...
 
CRH zet Intergamma in etalage
Gaat CRH Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, in de verkoop gooien? Als we de Britse krant Sunday Times moeten geloven is dat inderdaad aan de orde. Deze krant, en vervolgens ook de medi...
Lees verder ...
 
THR verkoopt aandelen
THR heeft onlangs haar aandelen THR bv. verkocht aan een groep private investeerders. Een en ander is afgelopen juli rondgekomen. Royal Reesink heeft hierbij al haar aandelen in THR bv verkocht. Als...
Lees verder ...
 
Flinke plus dankzij aantrekken woningmarkt
Dat de woningmarkt flink aantrekt, legt de detailhandel bepaalt geen windeieren. Met name de handel in bouwmaterialen gaat hard. Doehetzelf-winkels, keukenboeren en vloerenbedrijven zien hun omzetten hard groeien. Volgens het CBS is hun aandeel in de omzetgroei van de detailhandel in juni ver bovengemiddeld.
Lees verder ...
 
Kansen in specialistische dhz
DGN maakt keuze voor Hubo
DGN Retail kijkt goed terug op het jaar 2016. Zowel winst als omzet liep op, ondanks dat de doe-het-zelf-afdeling van Euretco het aantal aangesloten ondernemers wat zag teruglopen. Waar het moederbedrijf van Hubo en Multimate uiteindelijk naar toe wil: de helft van de specialistische dhz-markt.
Lees verder ...
 
Omzetgroei retail vooral door wonen
De omzet van de detailhandel in ons land is in de eerste maanden van dit jaar stevig gegroeid, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) uit juni. Een omzetgroei van 4,8 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. Ook de omzet van webwinkels nam toe.
Lees verder ...
 
Kansen voor winkels
Woonformules onderscheiden zich
Het aantal winkels in Nederland daalt al jaren, ook in de woonretail. Toch zijn er ook voldoende detaillisten die anno 2017 succesvol zakendoen. Hun geheim? Ze onderscheiden zich van concurrenten door een duidelijke positionering. En daaraan heeft de consument behoefte, zo blijkt uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyse.<br>
Lees verder ...
 
Nieuwe formule Amsterdam <br>
Kiezen is verliezen, maar niet voor Karwei<br>
Het is een goede keuze geweest, de stap die Karwei vorig jaar zette met de introductie van haar nieuwe winkelformule in Uden en Goirle. Een andere doelgroep, meer vrouwelijke klanten, daar wordt tegenwoordig op gemikt. De redactie van Karwei nam een kijkje bij de nieuwste winkel in Amsterdam en sprak daar met formuledirecteur Machiel van der Sluis.
Lees verder ...
 
Expertise als troefkaart
In mijn vorige column gaf ik aan dat er twee belangrijke troefkaarten overblijven voor fysieke winkels: de ‘Expertise’ van het personeel en de ‘Experience’ (beleving) van de winkel. Laten we h...
Lees verder ...
 
Kiezen is verliezen maar niet voor Karwei
Karwei opent flagshipstore Amsterdam
Karwei opent op woensdag 10 mei haar derde winkel nieuwe stijl in Amsterdam. Deze flagshipstore telt maar liefst 4.000 m2, geheel in de nieuwe Karweisfeer. Formuledirecteur Machiel van der Sluis is trots op de nieuwe winkel in onze hoofdstad. 'We weten inmiddels dat het concept klopt.'
Lees verder ...
 
Vorige | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken