Gerben Huis in ‘t Veld en Thomas Klee Villeroy & Boch breidt uit met keukens Villeroy & Boch gaat een intensieve samenwerking aan met het Duitse Störmer Küchen, voor de productie van keukens van dat topmerk. De redactie van STS mocht alvast een bezoekje brengen aan de presentatie in Forum 26 te Rödinghausen (D) en sprak met de Nederlandse agent Gerben Huis in ‘t Veld en export manager Thomas Klee van Störmer Küchen. Lees verder ... |
Opvallend grote omzetstijging woonbranche De omzetstijging in de woonbranche is in het tweede kwartaal van dit jaar opvallend hoog, zo laat brancheorganisatie INretail weten, op basis van haar omzetmonitor. Bert-Jan van der Stelt, branchespec... Lees verder ... |
Joomoo neemt Poggenpohl over Het bekende keukenmerk Poggenpohl is overgenomen door de Jomoo Group, die zeer actief is binnen de Chinese sanitairbranche. Op 13 juli werd bekend gemaakt: “Als strategische investeerder neemt Jomoo Germany, dochteronderneming van de Chinese Jomoo Group, Poggenpohl Möbelwerke over. Het contract met Jomoo voor de overgedragen herstructurering is notarieel bekrachtigd op 10 juli 2020.” Lees verder ... |
X²O Badkamers op Villa Arena X²O Badkamers heeft vanaf 10 juli een nieuwe showroom in Villa ArenA te Amsterdam. Voor dezeretailformule is het de 29e showroom in de Benelux en de 9e in Nederland. “Het is ingericht volgens het v... Lees verder ... |
SHK Essen gaat niet door Vakbeurs SHK Essen, oorspronkelijk gepland voor 10 tot 13 maart en daarna uitgesteld tot begin september 2020, vindt uiteindelijk toch niet plaats. “Nadat Messe Essen in mei had laten weten dat de v... Lees verder ... |
Opening X²O Badkamers in Utrecht X²O Badkamers heeft vanaf 15 juni haar nieuwe showroom open op Woonboulevard Utrecht. Voor de retailformule X²O is het de 28e showroom in de Benelux en de zevende in Nederland. Met deze opening word... Lees verder ... |
Jongere gaat naar Ikea Oudere consument kiest voor A-merken Het A-merk heeft bij de badkamerconsumenten een sterkere identiteit dan de eigen merken, zo toonden we in vorige onderzoek al eens aan. Daarbij zijn er echter grote verschillen, wanneer we kijken naar de diverse leeftijdsgroepen van de respondenten in het jaarlijkse Qudata onderzoek. Terwijl 40-plus consumenten naar A-merken kijken, gaan jongeren juist meer naar Ikea. Lees verder ... |
Ervaringen van badkamerretailers Branche went aan 1,5 meter samenleving De corona crisis gaat duidelijk niet aan onze badkamerbranche voorbij. Winkels werden gesloten en gingen voorzichtig weer open, maar dan wel binnen de regels van de ander-halve-meter-samenleving. Hoe hebben retailers dat aangepakt? We vroegen het aan een drietal ondernemers. En hoe gaat het in fabrikantenshowrooms? Lees verder ... |
Retail kiest voor risicospreiding Badkamermarkt omarmt ‘Made in Holland’ Fabrieken in diverse landen hebben in de afgelopen maanden gedurende enige tijd hun productie stop gezet of verminderd. Daardoor ontstond bij Nederlandse retailers onzekerheid over leveringstijden. Het ligt voor de hand dat daardoor de behoefte aan risicospreiding en met name de keuze voor een (extra) Nederlandse producent toenemen. ‘Made in Holland’ als reddingsboei voor de woonretail. Lees verder ... |