Analyse klantsegmentatie per retailkanaal
Kopersprofielen (1)
De badkamerbranche staat voor grote uitdagingen: veranderende consumentenvoorkeuren, toenemende concurrentie en een diversiteit aan aankoopkanalen. Een gedetailleerde analyse van demografische en socio-economische data, op basis van de jaarlijkse Qudata-onderzoeken onder ruim 1.000 kopers van badkamers en -producten, biedt inzichten in wie de klanten van verschillende kanalen zijn en hoe deze zich tot elkaar verhouden. Op basis van dit consumentenonderzoek worden de koopprofielen van badkamerspeciaalzaken, bouwmarkten, warenhuizen, bouwmaterialenhandels en andere kanalen geanalyseerd. Dit...
Oriëntatiebronnen op internet
De internetbronnen die consumenten raadplegen bij het oriënteren op badkamerproducten hebben de afgelopen vijf jaar enkele opvallende veranderingen ondergaan....
“Klantgerichtheid is verwarrend eenvoudig”
Bestaat er zoiets als hét recept voor klantvriendelijkheid? Eén ding is zeker: als ondernemer kun je niet om je klanten heen. Klanten vormen het waardevolste...
Hoe demografische factoren de winkelkeuze bepalen
Elders in dit nummer wordt een analyse gegeven van de verschillende klantprofielen van badkamerconsumenten. Maar wat kun je nu met deze informatie? De keuzes...
Wat zoekt de consument bij badkamerproducten
Over de afgelopen vijf jaar zien we duidelijke verschuivingen in de eisen die consumenten stellen aan nieuwe badkamerproducten en -accessoires. Eén van de...
Internetbronnen bij de aanschaf van keukenapparatuur
Het online landschap is van cruciaal belang geworden voor consumenten die op zoek zijn naar nieuwe keukenapparatuur. De afgelopen vijf jaar is het gebruik van...
Trends en veranderingen in prioriteiten voor de badkamer
De afgelopen vijf jaar zijn er significante verschuivingen zichtbaar in de voorkeuren van consumenten wat betreft de aanschaf van badkamerproducten. Een blik op...
Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar
In het onlangs gehouden grootschalige consumentenonderzoek van Qudata naar de customer journey van de koper van badkamers en badkamerproducten, wordt onder...
Informatiebronnen bij aanschaf keukenapparatuur
De manier waarop consumenten informatie verzamelen over nieuwe keukenapparatuur is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Dit blijkt uit de resultaten van...
Naamsbekendheid verkopers badkamerproducten
Elk jaar voert Qudata een uitgebreid onderzoek uit onder meer dan 1.000 consumenten die hebben aangegeven badkamers of badkameraccessoires te hebben gekocht....
| 1 | 2 | Volgende
Deze pagina printen