Hoe kiest een klant?
 
Tegenwoordig heeft de moderne mens vele malen meer keuzemogelijkheden- en momenten dan pakweg zo’n 20 jaar geleden. De techniek heeft zich in een moordend tempo ontwikkeld en het einde is nog lang niet in zicht. Er is een overkill aan informatie. Meer keuze en meer informatie maakt het beslissingsproces niet eenvoudiger zoals onderzoeken daarnaar al eerder hebben aangetoond.
Een goede vakhandelaar helpt zijn klant met het kiezen voor de beste oplossing. Klanten zijn op zoek naar eerlijk, geloofwaardig en kwalitatief goed advies. Daarom gaan zij überhaupt naar een vakhandelaar i.p.v. een andere aanbieder die niet per sé in zonwering gespecialiseerd is. Hoe beter u beantwoordt aan het verwachtingspatroon van een klant en hoe meer u blijk geeft van echte interesse en goed onderbouwd advies hoe meer u kans maakt op de order.
Het conversiepercentage geeft wat dat betreft een goede indicatie. Houdt u bij hoeveel bezoekers aan uw showroom ook werkelijk een order plaatsen? Als u daar niet tevreden mee bent kunt daar toch het beste wat aan doen. Fris uw vaardigheden eens op en kijk daarbij waar u zich nog kunt verbeteren; gaat het om verkooptechniek, inhoudelijke kennis over het creëren van meer comfort en het voorkomen van oververhitting of alleen maar meer sfeer in huis? Iedere klant is anders dan de andere en wil advies op maat. Uiteindelijk zorgen aandacht en nazorg voor tevreden terugkomende klanten die uw bedrijf als onbezoldigd ambassadeur zullen aanbevelen. Als u dat bereikt weet u dat u goed zit. Dan scoort u een 8 of een 9. Wees niet met minder tevreden en blijf u afvragen “Wat kan beter? Zet uzelf daarmee op voorsprong. Nog een advies: streef ernaar ieder jaar weer een stukje kennis te verrijken door bijv. het volgen van een cursus. Een echte vakman staat niet stil en werkt aan voortdurend aan zijn kennis en vaardigheden. De klant zal u daarvoor belonen!
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Zonwering
 
Relevante publicaties