Cor Molenaar geeft antwoord
 
Woon Trend Event over thema 'Het einde van de winkel?'
Hoofdspreker tijdens Woon Trend Event op maandagmiddag 21 november is Cor Molenaar. Zijn nieuwe boek heet 'Het einde van winkels?' met als onderkop 'De strijd om de klant'. Molenaar gaat op het event niet alleen in op de problemen die afkomen op de keukendetaillisten maar geeft ook tips hoe ze weer meer traffic in hun winkel kunnen krijgen.
 
De spelregels in de retail zijn sterk aan het veranderen. De economische crisis is nog lang niet achter de rug, klanten kopen steeds meer op internet, zijn mondiger en ook de macht van de fabrikant wordt steeds groter. Volgens Cor Molenaar moeten winkels anders worden: opnieuw hun toegevoegde waarden gaan bepalen en op een andere manier samenwerken met leveranciers, collega’s en klanten om te overleven.
Daarnaast moet volgens hem ook hun houding veranderen. “Winkeliers zijn nog veel te veel vissers. Terwijl ze juist jagers moeten worden”, aldus Molenaar. Op maandagmiddag 21 november op het Woon Trend Event geeft hij het publiek allerlei tips & tricks hoe zij meer traffic in hun winkel kunnen krijgen. “De tijd van afwachten is voorbij. De winkelier moet nu in actie komen om te overleven!”

Tips & tricks
Het Woon Trend Event zal evenals vorig jaar worden gepresenteerd door Peter Besselink. Hij wordt daarbij geassisteerd door Derk-Jan Rouwenhorst van ons onderzoekbureau Qudata. Rouwenhorst zal op deze middag de nieuwe conclusies bekend maken van een nieuw groot consumentenonderzoek waarbij het aankoopgedrag bij het kopen van keukens onder de loep is genomen. Waar letten consumenten op bij de aankoop van keukens en keukenapparatuur? Speelt de prijs een belangrijke rol of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis. Of koopt men liever via internet?
Aansluitend op het verhaal van Cor Molenaar zal ook de mening worden gevraagd aan een brancheforum. Verder zullen ook de drie finalisten van de Verkiezing Keukendetaillist van het Jaar aan de tand worden gevoeld over hoe zij met innovatieve acties inspelen op de veranderende consument. Een middag met veel tips & tricks die u niet mag missen en die wordt afgesloten met de bekendmaking van de Keukendetaillist van het Jaar, de winnaar van de KIM Design Award en een borrel met buffet.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2011 - september | Pagina(s) 8,9
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties